Przesuwają wielkie przęsło wiaduktu (ZDJĘCIA)
Trwa przesuwanie kolejnego przęsła wiaduktu kolejowego nad ul. Grabiszyńską. Na czas prac zdemontowana została sieć tramwajowa. Wykonawca wykorzysta specjalne podpory, po których przesunie przęsło. Konstrukcja została zbudowana obok nasypu - informują PKP Polskie Linie Kolejowe.
Ruch pociągów odbywa się bez zmian. Pod wiaduktem zapewniony jest ruch samochodowy i pieszy. Za tramwaje od soboty 22 do piątku 28 sierpnia zapewniona komunikacja autobusowa.
Wiadukt kolejowy nad ul. Grabiszyńską
Na wiadukcie kolejowym nad ul. Grabiszyńską przebiegają 3 tory. Po przebudowie w miejsce dwóch konstrukcji będą 3 nowe, niezależne konstrukcje. Już powstała pierwsza, która zapewnia polaczenie na czas przebudowy sąsiednich. Teraz nasuwana jest druga.
Wiadukt kolejowy nad ul. Grabiszyńską jest jednym z obiektów najbardziej obciążonych ruchem pociągów. W dobie przejeżdża ok. 250 pociągów pasażerskich w kierunku: Oleśnicy, Trzebnicy, Poznania, Głogowa, Legnicy, Wałbrzycha i Jeleniej Góry.
Przebudowa wiaduktu odbywa się w ramach modernizacji linii E 59 Wrocław – Poznań. Prace zakończą się w grudniu 2015 r. Po modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły jechać z maksymalną prędkością 160 km/ godz., a towarowe do 120 km/godz.
Linia E 59 stanowi międzynarodową magistralę transportową biegającą z Malmö i Ystad przez Świnoujście, Poznań, Wrocław, przejście graniczne w Chałupkach do Wiednia. Modernizowany obecnie odcinek 58 km na terenie Dolnego Śląska jest częścią tej magistrali.
Zakres modernizacji:
- 58 km linii dwutorowej wraz z siecią trakcyjną,
- 12 stacji i przystanków osobowych,
- 23 przejazdów kolejowych,
- 21 peronów
- 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 7 mostów oraz 10 wiaduktów we Wrocławiu,
Koszt inwestycji to ponad 1,3 miliarda zł., z czego prawie 800 milionów złotych pochodzi ze środków Funduszu Spójności.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.