Wiadukt kolejowy z historycznymi zdobieniami
W ramach modernizacji wiaduktu Polskie Linie Kolejowe S.A. odnawiają również zabytkowe kamienne elementy. Wcześniej zostały zdemontowane, a obecnie po odnowieniu pookazują swój urok. Brakujące elementy zostały uzupełnione i dopasowane do konstrukcji przyczółka flankującego zachodnią krawędź obiektu. W kolejnych tygodniach takie same, elementy piaskowca będą zamontowane po przeciwnej stronie, na wschodnim przyczółku grabiszyńskiego wiaduktu kolejowego.
Na wiadukcie widać już nowy pomost inspekcyjny. Od strony zachodniej, w porównaniu ze starą konstrukcją, powiększony jest prześwit. Na górze zamontowany jest też nowy tor.
Koszt przebudowy wiaduktu wyniesie ponad 15 mln zł. (15 248 400 zł). Przebudowa zakończy się w 2015 r.
Przebudowa układu torowego i wiaduktu na ul Grabiszyńskiej ma szczególne znaczenie dla rosnącego w aglomeracji ruchu kolejowego. Tędy na dworzec Wrocław Główny wjeżdżają wszystkie pociągi od strony zachodniej. Na dobę kursuje tędy ponad 250 składów pasażerskich w kierunku: Oleśnicy, Trzebnicy, Poznania, Głogowa, Legnicy, Wałbrzycha i Jeleniej Góry. Nowe konstrukcje i tory zwiększą płynność przejazdu pociągów.
Prace są wykonywane w ramach modernizacji linii kolejowej Wroclaw – Poznań. Dzięki inwestycji PLK, czas podróży z Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego skróci się o 20 minut. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Obsługę podróżnych zapewnią wygodne, dostępne dla osób niepełnosprawnych perony, z pełnym systemem informacji.
Koszt projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań, Etap II - odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego” to ponad 1,3 miliarda złotych, z czego prawie 800 milionów złotych pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.