SuperMakbet w Hali Stulecia (ZDJĘCIA)

Grzegorz Chojnowski | Utworzono: 2014-06-12 18:43 | Zmodyfikowano: 2014-06-13 07:10

Tym razem sześć spektakli. Na scenie dzieło Giuseppe Verdiego "Makbet" w wykonaniu ponad 200-osobowego zespołu. Reżyser Bruno Berger-Gorski mówi, że mimo tak dużej produkcji da się pokazać ważną w Makbecie psychologię postaci, dzięki mikrofonom i zbliżeniom na ekranie widzowie poczują emocje bohaterów.

Dobrze znana fabuła szekspirowskiego dramatu rozgrywa się w olbrzymim lesie, stworzonym przez scenografa Pawła Dobrzyckiego. Nie zabraknie scen baletowych, chóralnych, będą też projekcje. A najważniejszą rolę - Lady Makbet - zaśpiewa Maria Pia Piscitelli, włoska sopranistka, zafascynowana tą partią od lat:

- To imponujące dzieło, świetna partytura, dająca ogromne możliwości popisowe śpiewakom - mówi szefowa Opery Wrocławskiej Ewa Michnik, dyrygent i kierownik muzyczny superwidowiska. - Ale trzeba mieć talent, tak jak nasi wykonawcy - dodaje laureatka Nagrody im. Wagnera:

Pamiętajmy, że w remoncie jest Most Zwierzyniecki więc trzeba wcześniej niż zwykle wyruszyć do Hali Stulecia. Spektakle zaczynają się o 19.00.

 

Ewa Zając
Ewa Zając
dziennikarka Radia Wrocław
Spektakularne widowiska operowe są już wizytówką Wrocławia. Wielu mieszkańców do dziś wspomina jedno z pierwszych takich wydarzeń: 12 czerwca w 2003 roku odbyła się zapierająca dech w piersiach premiera "Giocondy" Amilcare Ponchiellego - nad brzegiem Odry, przy bulwarze Piotra Włostowica na Ostrowie Tumskim. Spektakl, który wystawiono 6 razy, w którym wzięło udział kilkuset wykonawców i w którym sceneria zmieniała się wielokrotnie, obejrzało 30 tysięcy zachwyconych rozmachem widzów. W pamięć zapadła też inscenizacja "Napoju miłosnego" jedną z najbardziej popularnych oper Gaetano Donizettiego. Tym razem akcja rozgrywała się w malowniczych plenerach Pergoli - scenę (150 na 200 metrów) zamienioną w wioskę rybacką, zbudowano pośrodku akwenu wodnego. Największym projektem zrealizowanym przez Operę Wrocławską pod rządami Ewy Michnik było wystawienie całej tetralogii Richarda Wagnera "Pierścień Nibelunga" w Hali Stulecia. W sumie wielkie widowiska operowe organizowane także na Stadionie Olimpijskim, Wyspie Piaskowej czy na Wzgórzu Partyzantów obejrzało ponad pół miliona widzów, wielu przyjechało specjalnie na nie z innych krajów. I choć czasami krytycy muzyczni utyskiwali, zarzucając zbyt komercyjny charakter przedsięwzięć, nie do przecenienia jest ich popularyzatorska rola jaką pełnią, czyniąc operę atrakcyjną także dla tych, którzy nigdy wcześniej się nią nie interesowali. Sztuka wysoka trafia "pod strzechy"? I bardzo dobrze!

Poprzednie superprodukcje Opery Wrocławskiej:

XI 2013 POŁAWIACZE PEREŁ Bizeta

VI 2012 BAL MASKOWY Verdiego

XI 2011 KNIAŹ IGOR Borodina

VI 2010 TURANDOT Pucciniego

VI 2008 OTELLO Verdiego

X 2007 BORYS GODUNOV Musorgskiego

VI 2007 NAPÓJ MIŁOSNY Donizettiego

X 2006 PIERŚCIEŃ NIBELUNGA Wagnera

VI 2006 ZMIERZCH BOGÓW Wagnera

XII 2005 CARMEN Bizeta

VI 2005 ZYGFRYD Wagnera

X 2004 WALKIRIA Wagnera

X 2003 ZŁOTO RENU Wagnera

VI 2003 GIOCONDA Ponchiellego

XII 2002 AIDA Verdiego

VI 2002 SKRZYPEK NA DACHU Steina, Bocka, Harnicka

XII STRASZNY DWÓR Moniuszki

VI 2001 CARMINA BURANA Orffa

XI TRUBADUR Verdiego

X 1999 NABUCCO Verdiego

V 1998 CARMEN Bizeta

VI 1997 AIDA Verdiego

 


Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~ryhor2014-06-17 12:57:01 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
widziałem, super
~monixko2014-06-16 11:12:30 z adresu IP: (195.187.xxx.xxx)
a jeszcze TOSCA w czerwcu 2013
~śpiewak2014-06-15 14:57:57 z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
X 2002 Carmina Burana, XII 2003 Trubadur, XII 2004 Skrzypek na dachu, X 2008 Skrzypek na dachu