Przeprawa kolejowa "na żyletki"

| Utworzono: 2014-02-22 12:00 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
Przeprawa kolejowa "na żyletki" - fot. Martyna Czerwińska
fot. Martyna Czerwińska

Historyczna, bardzo precyzyjna i trudna operacja - w sobotę rozpoczął  się we Wrocławiu demontaż stalowego, ponad 170-tonowego przęsła mostu, który łączy wrocławskie Popowice z Osobowicami.

Specjalna barka podtrzymywała zdejmowaną konstrukcję, a mocne liny centymetr po centymetrze ciągnęły ją w stronę brzegu. Akcja trwała kilka godzin.

Stare, kolejowe przęsło do końca roku zastąpi zupełnie nowe. To kolejny etap modernizacji linii kolejowej z Wrocławia do Poznania.

- Na inwestycji bardzo zyskają pasażerowie - mówi Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Pasażerowie nie odczują utrudnień na moście, bo rozkład jazdy został już dopasowany. Cała linia Wrocław-Poznań powinna być gotowa do października 2015 roku.

fot. PKP PLK

Zobacz również:

Most na Odrze jak nowy (ZOBACZ)


Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~MKjanek322014-02-24 16:28:43 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Z chętnymi jakoś nie ma problemu, ostatnio jechałem nawet zatłoczony pociągiem. Poza tym całą infrastrukturą (tym mostem też) zarządza spółka PKP PLK, która bezpośrednio nie zarabia na przewozach, tylko pobiera opłatę za korzystanie z torowisk przez właściwych przewoźników (Przewozy Regionalne, Koleje Dolnośląskie, PKP Intercity, PKP Cargo i różni prywaciarze).
~Pani Martyno!2014-02-23 06:15:00 z adresu IP: (83.12.xxx.xxx)
"Specjalna barka będzie podtrzymuje zdejmowaną konstrukcję, a mocne liny centymetr po centymetrze ją ciągnąć w stronę brzegu." Czy czytała Pani artykuł przed opublikowaniem?
~jaskier2014-02-22 16:35:56 z adresu IP: (46.215.xxx.xxx)
z koleją Polską no nie wiem może zbankrutować jak ten most postawią lub nie będzie chętnych na jazdę tym pojazdem