Most znów połączył Zgorzelec z Gorlitz
Prace pochłonęły 28 milionów złotych. Most ma prawie 450 metrów długości, przekracza dolinę Nysy Łużyckiej.
Został zbudowany w latach 1844-1847, a zaprojektował go architekt Gustav Kießler i odbudowany po zniszczeniach wojennych w roku 1953. Konstrukcję nośną stanowią przyczółki kamienne oraz 30 przęseł łukowych, opartych na 27 kamiennych i 2 betonowych filarach.
Poszczególne przęsła i sekcje oddzielone są masywnymi filarami o szerokości od 1,90 m do 6,90 m i wysokości do 30 m. Największą rozpiętość mają 3 przęsła nurtowe po 22,20 m.
Most wisi 35 metrów nad nurtem Nysy Łużyckiej. Jego remont rozpoczął się we wrześniu 2012 roku, a pociągi mogły tam wrócić w lipcu roku ubiegłego, ale tylko na jeden tor.
Zakończenie prac na przeprawie w Zgorzelcu umożliwia modernizację sąsiedniego mostu granicznego na Nysie Łużyckiej na odcinku Bielawa Dolna – Horka. Prace wymagają tam całkowitego wyłączenia ruchu kolejowego.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.