Trzy razy szybciej przez granicę
Jeszcze w tym roku pociągi z Wrocławia do Drezna będą mogły przekraczać polsko-niemiecką granicę po moście kolejowym na Nysie Łużyckiej w Zgorzelcu z prędkością 80 km na godzinę, a nie jak do tej pory 30 km. To efekt trwającego właśnie remontu wiaduktu, który na zlecenie PKP PLK S.A. przeprowadza czeska firma FIRESTA. Remont ma kosztować prawie 28 mln zł, zakończy się w grudniu.
Jak mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, zaplanowane prace nie tylko poprawią nośność mostu i prędkość przejazdu po nim pociągów, ale sprawią także, że zgorzelecki wiadukt odzyska dawny wygląd.
Po zakończeniu prac w Zgorzelcu, PKP PLK zapowiada remont kolejnej przeprawy na Nysie. Tym razem mostu w Bielawie Dolnej. Na czas jego remontu to właśnie zmodernizowany wiadukt w Zgorzelcu ma przejąć całość ruchu towarowego ze szlaku Węgliniec – Horka.
Most kolejowy w Zgorzelcu jest drugim pod względem długości tego rodzaju obiektem inżynieryjnym na Dolnym Śląsku. Najdłuższy i najstarszy jest most w Bolesławcu - liczy 490 metrów. Ten w Zgorzelcu jest tylko o 40 metrów krótszy. Został wybudowany w 1847 roku, a pod koniec II wojny światowej częściowo wysadzony w powietrze. Odbudowano go w 1953 roku i od tamtego czasu nie był remontowany. Aż do teraz.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.