Syrena Sport we Wrocławiu (Zobacz)

Dariusz Wieczorkowski | Utworzono: 2013-02-01 12:26 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
Syrena Sport we Wrocławiu (Zobacz) - fot. Marek Zoellner
fot. Marek Zoellner

Roadster powstał w latach 60. ubiegłego wieku jednak nigdy nie wszedł do produkcji. W zeszłym roku pasjonaci zbudowali replikę tego wyjątkowego auta i ruszyli na tournée po Polsce.

Stylistycznie szczegółowo zrekonstruowana Syrena Sport dopiero teraz ma szanse zaprezentować się na polskich drogach i opowiedzieć swoją historię. Jako pierwszy za jej kierownicą miał okazję zasiąść Leszek Kuzaj, który zaprezentował rajdowe możliwości syreny podczas 50. Rajdu Barbórka w grudniu 2012 roku.

Co ciekawe, w 2010 roku w kanadyjskim magazynie dla miłośników aut Rods & Classics poświęcono artykuł sportowej Syrence. Autor pisze w nim, że "Polska Corvetta" była zbyt szybka na swoje czasy.

We Wrocławiu auto pozostanie przez tydzień. Syrenę można podziwiać w Centrum Handlowym Korona.


Komentarze (9)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~baju baju2013-03-08 09:24:29 z adresu IP: (212.14.xxx.xxx)
Pytanie, w ilu procentach ta Syrena nawiązuję do oryginalnego projektu ?! Wygląda na to że tylko i wyłącznie nadwozie sugeruje nawiązanie do oryginału (reszta elementów jest od sasa do lasa) - czyli fajny "chłyt martekingowy" :-)
~syrena2013-02-13 18:23:46 z adresu IP: (31.175.xxx.xxx)
syrena sport, a z przodu crazy frogh
~turekk2013-02-05 16:15:09 z adresu IP: (178.42.xxx.xxx)
przepraszam bardzo, przeczytałem niemiecki a nie mielecki , mea culpa
~turekk2013-02-05 16:13:22 z adresu IP: (178.42.xxx.xxx)
leopard panie qqq jet polski
~syrena2013-02-05 14:53:13 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Widać kierowcy golfów dwójek ostro hejtują.
~qqq2013-02-04 12:35:54 z adresu IP: (217.30.xxx.xxx)
Takie auto nie miałoby szansy na produkcję masową ani w tamtych czasach, ani dzisiaj. W Polsce ułamek procenta kierowców jeździ roadsterami, i to nie tylko z przyczyn ekonomicznych. Natomiast montaż aut tylko na zamówienie zwiększa ich koszt 10-krotnie - przykład: mielecki Leopard za pół miliona zł.
~cmos2013-02-02 20:17:39 z adresu IP: (81.210.xxx.xxx)
No weźcie, najładniejszym samochodem sportowym z bloku socjalistycznego był Wartburg 313 z 1957, nawet w USA się ich trochę sprzedało. Ta Syrena jest brzydka. Więcej o Wartburgu 313 tutaj: http://nrdblog.cmosnet.eu/2012/11/zegnaj-nrd-extra-najpiekniejszy-wartburg-jaki-byl-313-sport/
~zzz2013-02-02 00:05:44 z adresu IP: (89.69.xxx.xxx)
"zbyt szybka na swoje czasy" Taaa, oczywiście. Samochód w oryginale miał silnik taki jak w cinquecento (700cm3, 35KM). Dajcie spokój, ten samochód był żałosny wtedy (w porównaniu do np Triumpha), więc teraz też nie ma co się nim podniecać.
~Tomek2013-02-02 00:03:25 z adresu IP: (89.69.xxx.xxx)
Ale brzydactwo...