Wrocławski Rower Miejski wystartował! Do systemu zostaną włączone m.in gminy Siechnice, Czernica czy Kobierzyce

Pierwszego kwietnia - z około miesięcznym opóźnieniem względem poprzednich lat - wystartował Wrocławski Rower Miejski. Od dzisiaj można korzystać z miejskich jednośladów. Na razie dostępnych jest 1500 używanych rowerów na 234 stacjach. Znalazła się na nich informacja mówiąca: "WRM w nowej odsłonie już wkrótce". Joanna Urbańska-Jaworska z Urzędu Miejskiego zaznacza, że obecnie są to odremontowane rowery używane, na zupełnie nowe będzie trzeba poczekać do lata:
- Od 1 sierpnia na wrocławskie ulice mają wyjechać rowery fabrycznie nowe. Rowerów standardowych będzie 2400. Do tego dojdą też rowery typu cargo, tandemy, rowery dziecięce i 100 rowerów elektrycznych.
Zwiększy się też liczba stacji o 10 lokalizacji - między innymi przy Hali Stulecia i porcie lotniczym. Do sierpnia funkcjonował będzie system przejściowy uzgodniony z operatorem firmą Nextbike, która formalnie na dostarczenie 2400 nowych rowerów ma 4 miesiące od zakończenia przetargu. Przejściowa umowa z operatorem Nextbike wynika z opóźnień w procesie przetargowym. Dla Urzędu Miejskiego priorytetem było, aby rowery były dostępne jak najwcześniej. Każdy miesiąc obowiązywania umowy przejściowej kosztuje ok. 800 tysięcy złotych.
Mieszkańcy korzystają, ale mają też krytyczne uwagi
Wrocławianie zauważają, że miejskie jednoślady są często najszybszym sposobem komunikacji, ale mają też krytyczne uwagi wobec stanu technicznego pojazdów:
- Moja praca jest w okolicach około 30 minut od mojego miejsca zamieszkania, dlatego dość szybko mogłabym się tam przemieścić trasą, która jest dla mnie łatwa, przyjemna i jest przystosowana do jazdy na rowerze.
- Korzystałem wielokrotnie z rowerów miejskich. Może kilka razy udało mi się skorzystać z roweru, który był w pełni sprawny. Praktycznie w ogóle nie są według mnie serwisowane.
Do systemu Wrocławskiego Roweru Miejskiego w tym roku mają dołączyć też gminy Kobierzyce, Czernica, Wisznia Mała, Siechnice i Kąty Wrocławskie. W planach jest też dalsze powiększanie systemu WRM w najbliższych dwóch latach - w sumie o 50 rowerów i 5 stacji. Cennik za jazdę na miejskim rowerze pozostał bez zmian względem zeszłego roku.
Nowa umowa z operatorem Nextbike, opiewająca na ponad 61 milionów złotych, będzie obowiązywać do 2029 roku.
Zobacz również: "Pokochałam to miasto". Podsumowanie dwuletniego projektu „Plac Grunwaldzki – nieopowiedziana historia”
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.