Gigantyczne rozlewisko po ulewie na ul. Wilczej. Tak wygląda łącznik Alei Wielkiej Wyspy i Krakowskiej [FILM]
![Gigantyczne rozlewisko po ulewie na ul. Wilczej. Tak wygląda łącznik Alei Wielkiej Wyspy i Krakowskiej [FILM] - Ulica Wilczą trudno przejechać w czasie deszczu, fot. screen/słuchacz Radoslaw](/img/articles/149256/45stMXlQSj.jpg)
"Ktoś wie, jak przejechać ulicą Wilczą? Pytam, bo ZDiUM nie zna odpowiedzi na to pytanie" - napisał do nas słuchacz Radosław, załączając do wiadomości nagranie, na którym widać jaką przeszkodę musza pokonać samochody zjeżdżające z Alei Wielkiej Wyspy w kierunku ul. Krakowskiej. Po czwartkowych opadach na ul. Wilczej utworzyło się wielkie rozlewisko, co powoduje, że samochody mają problem z przejazdem. Te z niskim nadwoziem praktycznie nie maja szansy na pokonanie tego odcinka.
Przypomnijmy, że od kilku dni w ul. Wilczą można zjechać z Alei Wielkiej Wyspy. Urząd Miasta co prawda zapowiada, że łącznik przejdzie remont, ale skoro zdecydowano się na puszczenie ruchu tym odcinkiem, jego stan powinien umożliwiać samochodom przejazd w każdych warunkach atmosferycznych.
Wybieramy Radiowy Ogródek Działkowy. Pokaż słuchaczom Radia Wrocław, jak wygląda sezon na Twojej działce. Zgłoś się do nas!
Mieszkańcy są zirytowani stanem ul. Wilczej. Miasto komentuje sprawę
Postanowiliśmy zapytać u źródła. Na nasze pytanie odpowiedział Tomasz Sikora z Biura Prasowego Urzędu Miasta we Wrocławiu. - Ulicę Wilczą realizują deweloperzy z tzw. art. 16 (ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych), czyli miasto nakazuje deweloperowi wykonać inwestycję drogową w związku z jego inwestycją deweloperską. Zysk dla miasta jest taki, że nie płaci za tę inwestycję drogową.
Jaka jest strata? Prawo stanowi, że deweloper musi drogę do użytku oddać nie w konkretnym terminie ale "dzień przed" odbiorem mieszkań. Na ogół to wystarcza, bo deweloperowi zależy na szybkim ukończeniu budynków, więc jeszcze szybciej musi zbudować drogę. Ta droga w docelowym kształcie ma mieć odwodnienie, wygodne chodniki, drogi rowerowe zaś na powiązaniu ze skrzyżowaniem z Krakowską skrzyżowanie z sygnalizacją. To docelowe skrzyżowanie sprawi, że będzie można z Wilczej skręcać też w lewo, w kierunku wyjazdu z miasta nie będzie potrzebna używana dziś zwrotka na ul. Bogedaina.
Na razie jedziemy tymczasową nieodwodnioną ulicą z kostką, która będzie przebudowywana docelowo do drogi asfaltowej z ciągami pieszymi i rowerowymi. Jak wiadomo, można jechać do końca AWW i skręcić na skrzyżowaniu w zjazd ślimakiem na Krakowską. Wtedy nadkładamy jakieś 300 metrów drogi - informuje Tomasz Sikora z Biura Prasowego UM we Wrocławiu.
Zobacz również: Poważny wypadek na obwodnicy Leśnicy, dwie osoby poszkodowane. Lądował śmigłowiec LPR, droga jest zablokowana
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.