Reakcja 24: Pociągami po Dolnym Śląsku i nie tylko
Dolny Śląsk to region Polski, który może się poszczycić gęstą siecią linii kolejowych. Niestety decyzje podejmowanie na przełomie wieków spowodowały, że wiele z nich uległo degradacji. Dochodziło do tego, że demontowano szyny, a na ich miejscu powstawały ścieżki rowerowe. Zdecydowana większość jednak pozostawała i ulegała stopniowej degradacji.
Na szczęście ostatnie lata to prawdziwy renesans dróg żelaznych. PKP Polskie Linie Kolejowe remontują i rewaloryzują wiele odcinków, a Urząd Marszałkowski przejmując od PLK kolejne kilometry przywraca je do stanu używalności. Pierwsza taka linia przejęta przez samorząd to trasa Wrocław – Trzebnica, której sukces ekonomiczny napędził kolejne inwestycje. Dziś po szynach mkną pociągi dalekobieżne, ale też te regionalne obsługiwane przede wszystkim przez Koleje Dolnośląskie. To ten przewoźnik zapewnia dogodne, częste, szybkie i komfortowe połączenia między dolnośląskimi miejscowościami. Są jednak też i niedogodności związane z przesiadkami, brakiem pociągów późnowieczornych czy tłokiem w godzinach szczytu nie wspominając już o spóźnieniach.
Gościem dzisiejszej Reakcji 24 był zatem Wojciech Zdanowski - wiceprezes Zarządu Kolei Dolnośląskich. Porozmawialiśmy m.in. o rozwoju taboru przewoźnika, zwiększeniu liczby połączeń na najbardziej obleganych połączeniach, dolnośląskich kolejach aglomeracyjnych.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.