Jaka przyszłość czeka autostradę A-4 od Krzyżowej do Wrocławia?

Andrzej Andrzejewski, MF | Utworzono: 2024-08-26 07:24 | Zmodyfikowano: 2024-08-26 07:34
Jaka przyszłość czeka autostradę A-4 od Krzyżowej do Wrocławia? - fot. Radek Bugajski / zdjęcie ilustracyjne
fot. Radek Bugajski / zdjęcie ilustracyjne
Jaka przyszłość czeka autostradę A-4 od Krzyżowej do Wrocławia? - 0
Jaka przyszłość czeka autostradę A-4 od Krzyżowej do Wrocławia? - 1
Jaka przyszłość czeka autostradę A-4 od Krzyżowej do Wrocławia? - 2

W ubiegłym roku szefowa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła, że etap konsultacji społecznych jest zakończony i trasa ma zostać odremontowana w obecnym śladzie. Po wyborach sytuacja się jednak zmieniła. Prezydent Legnicy Maciej Kupaj przyznał w rozmowie z Radiem Wrocław, że wspólnie z prezydentem Jeleniej Góry i Wałbrzycha zabiega o budowę części A-4 w zupełnie nowym miejscu:

"Te dwie koncepcje przebiegu dalej są na stole. Perspektywa roku 2030 już dzisiaj się oddaliła na rok 2032, ale powiedzmy sobie szczerze: stoimy pod ścianą. Autostrada A-4 dzisiaj jest nieprzejezdna i to nie jest problem, który będziemy musieli rozwiązać w perspektywie wielu, wielu lat, tylko problem, który jest tu i teraz"

Mieszkańcy chcą autostrady w nowym miejscu

Na obecnej trasie obowiązuje dziś ograniczenie do 110 km/h.  Mieszkańcy regionu legnickiego od wielu lat podkreślają, że budowa autostrady w nowym miejscu pozwoli przeobrazić obecną trasę np. w drogę szybkiego ruchu:

"Ta droga zostanie i będzie nam służyć jeszcze bardziej, bo nie będzie takiego ruchu tranzytowego jak w tej chwili. Możemy upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i mieć dostęp do starej autostrady i nowa drogę, bo gdyby coś się stało na autostradzie, to zawsze wtedy mamy jakąś opcję objazdu. Przy rozbudowie obecnej autostrady nie wyobrażam sobie ruchu do Wrocławia, bo zakorkowanie byłoby niesamowite"

Członkowie Zarządu Województwa Dolnośląskiego nieoficjalnie przyznają, że koncepcja poprowadzenia A-4 nowym śladem jest bardzo racjonalna. Jednak jej realizacja wymaga czasu. Ostateczna decyzja prawdopodobnie zapadnie jeszcze tej jesieni.

00:00
00:00

 


Komentarze (8)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Skroda2024-08-28 09:12:12 z adresu IP: (2a00:f41:700a:9f32:948e:x:x:x)
A4 Wrocław Legnica droga śmierci ile jeszcze ofiar pochłonie zanim wybudują nową? Nowa autostrada powinna być wybudowana 20 lat temu. Wybudowano drogi szybkiego ruchu na wschodzie Polski są one puste a priorytetem jast A4 gdzie jeździ cała Polska a raczej stoi w korkach.
~Spoko2024-08-27 10:07:34 z adresu IP: (195.117.xxx.xxx)
Jeszcze z 5-10 lat podyskutujemy nad nowym wariantem i będzie git. A na A4 codziennie odbywa się horror, czasu i pieniędzy zmarnowanych przez korki i zatory nikt nie liczy, już nie mówiąc o samych wypadkach i kosztach leczenia ludzi. Będzie jak z budową obwodnicy Wrocławia przez Wysoką... garstka ludzi zablokowała inwestycję na kilka ładnych lat, teraz tysiące mieszkańców utknęło w codziennych korkach i jeszcze sobie postoją w oparach spalin... w końcu mają czas i zdrowie.
~Nikuś2024-08-26 10:50:00 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy. Poprzednie konsultacje to była jakaś fikcja.
~pikuś2024-08-26 12:56:12 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Neodyrekcja będzie konsultować, konsultować, konsultować itd. bo piniendzy nie ma i nie będzie.
~///2024-08-26 09:50:53 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
BRAK ŁĄCZNIKA A8 WROCŁAW Z S3 POLKOWICE /LUB OKOLICE/ , WYKLUCZA JAKIEKOLWIEK PRACE NA A4 . W INNYM PRZYPADKU MAMY WIELOLETNI PARALIŻ WSI I MIASTECZKACH WZDŁUŻ A4 NA ODCINKU WROCŁAW - LEGNICA .
~Polegnicki 2024-08-28 08:47:05 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Dla kogo ten łącznik? Rozumiem gdyby był dla Głogowa, czy Legnicy, a nie tylko wsi i miasteczek pomiędzy tymi miastami. Miała być dwupasmówka przez Prochowice i ekspres regionalny bez zatrzymywania się w Legnicy... Serio publiczne pieniądze wszystkich podatników mamy łożyć na to żeby 2 powiaty (w tym dwa blokowiska) jadące na koniunkturze politycznej dostały coś czego nie dostają duże miasta i aglomeracje? XD A4 powinna pójść nowym śladem, a Polkowice i Lubin, niech nie marudzą, że potrzebują skrótu tylko się cieszą, że są po drodze S3 i że mają znowu pociągi osobowe w Lubinie...
~Vjo2024-08-27 14:30:26 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Dlatego uważam że powinna postać droga na północ od Odry. Najlepiej od węzła w krzyżowej. Przeciąć s3 między Lubinem a Polkowicami. Nad brzegiem dolnym , w okolicach trzebnicy przeciąć s5. A potem do s8. Odciąży to a4 i umożliwi jej rozbudowę, odciąży AOW z tranzytu zachód warszawa, ożywi rejon północny wojewodztwa
~Gość2024-08-26 10:20:44 z adresu IP: (2a00:f41:7065:e307:b4a5:x:x:x)
No, ale poza jakimiś zapowiedziami przebudowy dk94 fizycznie nic się tam nie dzieje. W powiecie średzkim były konsultacje korytarza modernizowanej trasy , w największej d. jak zwykle miasto Wrocław gdzie droga jest podłączona do jednego bidnego ronda i jednopasową obwodnicą przez niebezpieczne skrzyżowania do A8.