Fantastyka lokalna w wydaniu miedziowym? Zbierają pomysły, by stworzyć grę komputerową
00:00
00:00
Jak wyglądałoby dziś Zagłębie Miedziowe, gdyby Jan Wyżykowski blisko 70 lat temu nie odkrył rudy tego metalu? A jeśli miedź byłaby nośnikiem energii? To pytania, które stawiają członkowie Lubińskiego Klubu Fantastyki "Ostatnie przymierze".
"Wymyślanie alternatywnych rzeczywistości to nie tylko trening wyobraźni, ale również nauka wielu przedmiotów np. historii, czy fizyki" - uważa lider projektu, Kamil Stefaniak. "Szukamy takich opcji, żeby robić różne rzeczy nastawionych na fantastykę, więc nawet ktoś, kto nie robił tego wcześniej - może spróbować. Fantastyka jest często nośnikiem różnych symbolicznych rzeczy, o których ciężko powiedzieć w literaturze faktu. Takie rozważania: co by było, gdyby miedź miała jakieś super właściwości? Jak ten świat by się zmienił?"
Na podstawie opowiadań powstanie gra komputerowa
Członkowie Lubińskiego Klubu Fantastyki - właśnie na podstawie takich opowiadań - chcą stworzyć m.in. grę komputerową "Copperpunk". Jej bohaterem będzie młody buntownik uwikłany w intrygę rozgrywaną w równoległym świecie. Projekt - w którym każdy może uczestniczyć - zdobył dofinansowanie z Dolnośląskiego Budżetu Obywatelskiego.
Ewa Bryniarska, dolnośląska ekspert od fantasy jest przekonana, że podobne projekty rozwijają regionalną tożsamość kulturową - bez względu na wiek uczestników.
"To nie jest tak, że nie rozumiemy się z kimś, kto mieszka na wschodzie, albo na północy, ale mieszkanie w Zagłębiu Miedziowym daje nam wymierną specyfikę. Możemy zacząć od maluchów, które na własny sposób przedstawią nam dany temat. Możemy też wziąć starych, dobrych fantastów i oni to zrobią na swój własny sposób" - tłumaczy Ewa Bryniarska.
Darmowe lekcje rysowania komiksów
Lubiński Klubu Fantastyki "Ostatnie przymierze" ma wiele pomysłów na aktywizację. Magnesem dla przyszłych autorów futurystycznych wizji mają być m.in. darmowe lekcje rysowania komiksów.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.