Autostrada A4 zostanie przebudowana w innym wariancie?

Joanna Jaros, WK | Utworzono: 2024-06-18 16:41
Autostrada A4 zostanie przebudowana w innym wariancie? - fot. archiwum Radio Wrocław
fot. archiwum Radio Wrocław

Jak wyjaśnia rzeczniczka dolnośląskiego oddziału Magdalena Szumiata, powołano w tym celu wewnętrzny zespół. „Chodzi tutaj w szczególności o kontekst skomunikowania autostrady z innymi drogami regionu. Bardzo ważną częścią prowadzonej analizy będą spotkania z włodarzami gmin, przez które będzie przebiegać autostrada A4. Chodzi tutaj przede wszystkim o wzajemny dialog", tłumaczy Magdalena Szumiata.

Czy będzie zmiana koncepcji?

W kwietniu społeczny komitet rozbudowy A4, który protestuje przeciwko przebiegu tej trasy w starym śladzie, zapowiadał złożenie wniosku do Najwyższej Izby Kontroli w tej sprawie. Ówczesny wiceminister Infrastruktury, a obecnie Dolnośląski Marszałek Paweł Gancarz mówił Radiu Wrocław, że rozbudowa tej trasy w wybranym wariancie wydaje się nie wyglądać racjonalnie. Magdalena Szumiata pytana o to, czy jest szansa na zmianę wybranej opcji, nie odpowiedziała jednoznacznie.

Na ten moment zarekomendowaliśmy, tak jak mówię wariant, który przebiega po starym śladzie. Natomiast zespół do spraw analizy A4 ma sprawdzić powiązania komunikacyjne autostrady A4 z innymi drogami regionu" - mówi Magdalena Szumiata.

W kwietniu wicewojewoda dolnośląski Piotr Kozdrowicki zapowiedział, że złoży wniosek do najwyższej Izby Kontroli, aby ta sprawdziła, czy wybierając wariant rozbudowy autostrady wzięto pod uwagę wszystkie zebrane w tej sprawie informacje.


Komentarze (73)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Obiektywny2024-07-31 11:33:30 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Oczywistym jest, że mafia Pi$$$ miała duży interes blokując A4 w nowym śladzie i zatwierdzając na koniec swojej kadencji stary ślad, który jest katastrofalny dla Wrocławia i kierowców. Przez 8 lat WSZYSTKIE decyzje podporządkowane były ich interesom politycznym - wybierano takie opcje, które były dla nich korzystne politycznie albo finansowo (znajomi królika). To jest sprawa dla prokuratury, bo nawet laik widzi irracjonalność takiego wyboru. Dla Wrocławia i wrocławian oraz okolicznych miejscowości TYLKO budowa w nowym śladzie ma sens - odsuwa ruch od centrum Wrocławia, rozładowuje korki, stwarza nowe możliwości inwestycyjne dla regionu.
~Artur Adamski2024-06-25 07:13:01 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Typowa dla reżimu Tuska metoda ściemniania. "Rozbudowa istniejącej" znaczy - nie zostanie zrobione nic. A jak ktoś spyta to pokażą dwie zaklejone dziury i powiedzą, że to ta "rozbudowa". 50 miliardów euro będą nas teraz kosztowali migranci wypychani z Niemiec. Za Kononowiczem można więc powtórzyć: Co będzie? NIC NIE BĘDZIE! Bida pod szwabskim buciorem będzie!
~Polak2024-08-28 00:30:00 z adresu IP: (89.171.xxx.xxx)
Ładne nazwisko a rozumu zero
~123452024-06-28 13:00:17 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
treść wypowiedzi świadczy ,że autorem jest zindoktrynowany inteligentny inaczej ekspert.
~Arek2024-06-22 15:11:28 z adresu IP: (81.219.xxx.xxx)
Po co nam autostrady Niemcy mają°!!
~Stanley2024-06-22 15:06:32 z adresu IP: (81.219.xxx.xxx)
Ten rząd nic nie zrealizuje on się niszczeniem PISu zajmuje!!
~123452024-06-28 13:02:01 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Średniowieczną mentalność Stanleya należy zamienić na głos wiedzy.
~Dolnoślązak2024-06-22 11:31:14 z adresu IP: (78.30.xxx.xxx)
A po co do Nik-u? Albo nowa władza buduje po wybranym wariancie , albo buduje w nowym wariancie i tworzy dokumentację na nowy. Ale po co lepiej mydlić oczy obywatela ze coś robią, to tamci źle wybrali itp. A tak naprawdę ich odsuwają najważniejsza inwestycje na Dolnym Śląsku o kolejne lata opóźnienia. A już powinna być budowana S5 aby był ewentualny możliwy objazd odcinka A4 od wroclawia do Legnicy na czas rozbudowy A4. Na wczoraj jest potrzebna szeroka A4, a na za miesiąc S5 do Bolkowa jak otworzą S3 . Ale co tam można przedłużać w nieskończoność budowę A4 i S5 udając że się w tym temacie coś robi.
~123452024-06-28 13:04:30 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Kto blokował praworządnością kościelną pieniądze unijne przez 8 lat? Myśliciele parafialni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~do "Ottmachau"2024-06-24 22:16:23 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
"A4 powinna byc budowana w nowym sladzie, gdyz ruchz Niemiec do Wrocławia cały czas wzrasta". Czyli właśnie potwierdziłeś, że budowa A4 w starym śladzie jest bardziej zasadna bo ruch jest DO wrocławia, a nie omijający. Nie rozumiem tego upierania się przy nowym śladzie, kosztującym setki milionów więcej i obszary natura 2000 bo jakiemuś sołtysowi się nie podoba, że będzie musiał sprzedać pod to 5m ziemi. Ale nie, lepiej jest karczować las, wysiedlać wsie i niszczyć cenny przyrodniczo obszar bo się słownie 10 czy 15 osobom nie podoba i najchętniej pisaliby do papieża bo nie przyjmują żadnych logicznych argumentów ani wiedzy technicznej.
~Ottmachau2024-06-24 06:16:53 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Co Ty bredzisz... 8 lat PiS trąbił o ekspresówce Wrocław - Kłodzko, 3 kampanie na niej budował i gdzie ją masz? O ekspresówce Wrocław - Bolków na razie możesz zapomnieć, to były kampanijne wymysły Morawieckiego, nie do konca racjonalne. Natomiast A4 powinna byc budowana w nowym sladzie, gdyz ruchz Niemiec do Wrocławia cały czas wzrasta i wzrasta. Jak za 10 lat Ukraina wejdzie do UE, to juz w ogole ona sie zapcha na amen, wiec powinna byc budowana w nowym śladzie w wariancie 3-pasmowym. Ta istniejąca tez bedzie potrzebna by odkorkowac ruch Wrocław - Legnica. Nie gloryfikuj działań PiSu, bo oni byli tylko mocni w gębie, a co wybudowali? NIC!!! Przekopali Ci tylko Mierzeję Wiślaną, oto pomnik ich rządów.
~Ddbdd2024-06-22 11:07:02 z adresu IP: (37.109.xxx.xxx)
Będą bić pianę aż do końca świata
~Jan2024-06-22 15:09:41 z adresu IP: (81.219.xxx.xxx)
Będą niszczyć demokrację i budować Niemiecką gospodarkę°°
~Mariusz 2024-06-21 20:26:43 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
W trybie ekspresowym powinni wybudować S5 do Bolkowa. Dopiero wtedy jest sens przebudowywać ten newralgiczny odcinek A4. Bo będzie dobre obejście przebudowywanego odcinka. Ale na to we wrocławskiej GDDKiA nie wpadli. Wolą budować S8 w pole za Kłodzkiem. Jak S3 w Lubawce.
~Ottmachau2024-06-24 06:22:39 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
A Ty nie zastanawiasz się, że mnóstwo tirów skręca z A4 na wysokosci Opola i jedzie via Nysa, Kłodzko, Duszniki, Kudowa, w kierunku Pragi? Że skracają sobie tamtędy drogę? Stań przy drodze w poniedziałek rano, tir za tirem. Więc o jakim budowaniu "w pole" mówisz? Nie jesteś stąd to nie wiesz.
~Brak logiki2024-06-21 16:10:41 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Czyli nigdy . Ten gość nie jeździ A4 to miesza. Przenieść marszałka do Jeleniej lub Strzegomia, to nie będzie głupio gadał i mieszał.
~enter2024-06-21 13:04:07 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Jeśli planami budowy autostrady ma zajmować się NIK, to po co i komu są potrzebne ogniwa wcześniejsze? Wojewoda, marszałek, GDDK i A.? Są zbędne! Boją się podjąć decyzję, potrzebują "falochronu" na miejsce styku nóg z plecami? Paranoja, na każdy ruch władzy das platformianej NIK musi zatwierdzać, podpisywać, akceptować???. To kto tu jest władny, odpowiedzialny za społeczne pieniądze, skoro wojewoda , marszałek, DGDDK i A., nie! to kto? NIK? Jeśli tak to ktoś powinien sprawdzić po NIK-u, czy nie wzięli łapówek i dobrze zrobili "ocenę"! . Po tym kimś, następny powinien sprawdzić po tym kimś, i tak do us...nej śmierci. Strach przed podjęciem decyzji jest właściwy ludziom małym, a cenzura tego wpisu Radiu Wrocław. Ta ostatnia lubuje się przywracać "stare dobre czasy" tych z ul. Mysiej 5!
~Bob2024-06-21 10:49:45 z adresu IP: (81.219.xxx.xxx)
Zastosować " bezkolizyjne ślimaki" z Krakowskiej i al. Wielkiej Wyspy oraz Brzezińskiego i Kaczorowskiego. Wyeksponować pomysłodawców.
~Ottmachau2024-06-24 06:26:30 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Zdajesz sobie sprawę ile miliardów będą kosztowały te bezkolizyjne ślimaki? Hasełka w stylu "Metro we Wrocławiu" to sobie można rzucać a wyborcy PiSu będą je łykać jak pelikany.
~cera2024-06-21 10:28:33 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Nigdy modernizacje nie dawały takiego efektu jak nowe zadania inwestycjne. Doróbki , przebudowy tworzą coś lepszego ale i kosztownego. Wykonać nowym śladem i pozostawić obecny układ ( skoro przy modernizacji wybrano 2 pasmowy trakt zamiast 3 pasmowego, bo tańszy). Likwidacja wiaduktów na calej trasie, likwidacja zjazdów zuboży okolicę . Inna jest organizacja placu budowy przy modernizacji a inna przy nowym zadaniu .
~hmm2024-06-23 16:58:18 z adresu IP: (2a02:a317:a043:1380:b4e5:x:x:x)
A jechało się kiedyś A1 z Częstochowy do Piotrkowa Trybunalskiego ? I jak tam modernizacja DK1 przebiegła w A1 pod ruchem .... Po co jakieś 2 ślady ?
~Patataci2024-06-20 21:00:55 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Po co wywalać kasę na badania i tracić czas. Mamy świetne przykłady w Niemczech i wystarczy podpatrzeć jak oni takie same problemy rozwiązali. Najtaniej i najszybciej jest wybudować A4 w nowym śladzie. Tym bardziej, że jest na to miejsce.
~wwww2024-06-24 22:19:07 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
"Najtaniej i najszybciej jest wybudować A4 w nowym śladzie" niech zgadnę. Tak mówił Pan Jarosław w tvpis? Najtaniej i najszybciej (co pokazują dane i opracowania - ale te jeszcze trzeba zrozumieć) jest rozbudować stary ślad. Bo budowa nowego sladu może i niby tansza, ale stary ślad trzeba będzie remontować - po co remontować dwie drogi jak można jedną, która umożliwi szybki wjazd do wrocłąwia.
~Gods2024-06-21 09:50:39 z adresu IP: (2a00:f41:7049:2f21:a1dd:x:x:x)
Jesteś demagogiem twierdząc, że budowa w nowym śladzie jest tańsza- no chyba, że władza zamierza potraktować właścicieli gruntów tak jak w Baranowie - odebrać, a hsk się nie podoba to jakiś iluzoryczny wskazać sąd i lata rozpraw. To po pierwsze, a po drugie nikt nie porusza kwestii, że w wielu planach chcą skasować połowę wyjazdów - w kraju na który się powołujesz z autostrady można wyjechać do każdej większej wsi.
~Ande2024-06-20 17:35:12 z adresu IP: (185.216.xxx.xxx)
Wybudowali bubla, a teraz sie zastanawiają czy aby go nie przypudrować. Wszystko zależy od UE. Jezeli im się uda z elektrykami i zielonym ładem, to trzy pasy starymbsladem wystarczą. Jezeli im się nie uda, to tylko nowy ślad z conajmniej 4 pasami plus awaryjny
~flora2024-06-21 10:33:12 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Nowy ślad należy wybudować z projektem pod elektryki, bo są cięższe - większe zniszczenie nawierzchni. Tak samo z wiaduktami, mostami. Nawierzchnie bitumiczne już nie wytrzymaja 10ciu lat.
~Życzliwy 2024-06-20 10:36:53 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Nie ma się co sprzeczać między sobą, trzeba lokalnie ten problem rozwiązać .... A rozwiązanie jest proste Jeśli dana gmina robi konsultacje społeczne i jak dla samej gminy jest korzystny dany wariant to robić przebieg A4 według uznania danej społeczności i interesów gminy- czyli: -Gmina A chce stary ślad to rozbudowujemy stary ślad na terytorium Gmina A - Gmina B chce nowy wariant to od początku do końca granicy gminy proponuje swój nowy ślad A4 i niech mieszkańcy danej gminy cierpią a nie że będzie sytuacja taka że włodarze gmin innych jak i włodarze miast nie związane w żaden sposób ze starym jak i nowym śladem będą rekomendować coś co nie jest na ich terenie... (To tak jakby np prezydent Szczecina rekomenduje obwodnicę Rzeszowa- co ma jedno z drugim wspólnego) Po za tym te wszystkie hale co są wzdłuż obecnej A4 to będą obsługiwane w jaki sposób (helikopterem?) no jasne że nie jeśli nawet będzie A4 nowym śladem to cały tranzyt będzie nadal jeździł starym śladem lub i nawet lokalnymi drogami a nowy ślad będzie wybudowany dla kogo? Pewnie dla społeczności zagranicznej by zrobił sobie korytarz pomiędzy wschodem a zachodem Polski bo tranzyt będzie nadal jeździł starym śladem i nadal w trakcie wypadku tranzyt będzie objeżdżał przez wioski bo musi dojechać już obecnych hall. związku z tym już lepiej rozbudować stary ślad bo tak czy inaczej będą nim jeździć a jak będzie rozbudowa na 3 pasy zawsze jest możliwość puszczenia 1 pasa w razie wypadku. Biorąc pod uwagę przepustowość i myślenie o przyszłości to jest na to rozwiązanie i to bardzo prosta i jeszcze bardziej ekonomiczniejsze rozwiązanie..... -rozbudowa A4 w starym śladzie ale do 4 pasów +awaryjny
~Ottmachau2024-06-24 06:32:59 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Bredzisz. Ruch lokalny na A4 to może 30% całego ruchu i tyle zostałoby na starej A4, 70% przeniosłoby się na nową. Trzeba myśleć przyszłościowo, po wejściu Ukrainy do UE ruch jeszcze się sporo zwiększy, a to bedzie wtedy gdy akurat oddadzą nowo wybudowaną A4.
~sata2024-06-21 10:35:56 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Czy znasz procedury tworzenia projektu inwestycyjnego? Zwłaszcza modernizacji starego? Modernizacja zawsze odstaje od nowego projektu. I kosztuje wiecej , dłuższa realizacja .
~Tsn2024-06-20 15:15:18 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Nie wiem czy kiedykolwiek jechałeś tą pseudo autostradą bo chyba nie, a napewno nie w momentach największego ruchu. Rozpoczęcie przebudowy do 3 pasów wiąże się z paraliżem całej drogi nie wspominając o drogach lokalnych. Mówisz że cały tranzyt pójdzie starą drogą - nie prawda cały tranzyt w stronę Katowic i Krakowa poszedłby nową drogą, a stara pozostała by dla tych jadących do Wrocławia i tamtejszych stref przemysłowych. Jak ktoś jeździ od święta do mamusi na obiad to nie dziwne że ma takie pojęcie jak ty o budowie lub rozbudowie drogi i wiazacymi się z tym problemami jak Ty
~Darek W2024-06-20 00:31:57 z adresu IP: (194.54.xxx.xxx)
Nie rozumiem tych protestujących dla samego protestowania. Autostrada w starym śladzie teraz im nie przeszkadza, ale po poszerzeniu o 15 metrów będzie apokalipsa. Zwykły cynizm i egoizm, niech budują byle nie koło mnie. Budowa w starym śladzie będzie szybsza i tańsza, to było oczywiste od początku, a GDDKiA tylko to potwierdziła. Tego się nie robi w sobotę przy grillu i piwie ani nie rzucą kostką. To są analizy liczące setki stron. Ale Janusz z Grażyną powiedzą liberum veto i można sobie analizy w rzyć wsadzić. Nie będzie żadnego kataklizmu podczas budowy, to zwykłe kłamstwo. Podczas budowy będzie utrzymane po 2 pasy ruchu, co najwyżej będzie ograniczenie prędkości z czego powinni się cieszyć bo będzie mniejszy hałas. I hałas jest jedynym logicznym argumentem, niech domagają się odpowiedniej liczby ekranów, ale do cholery niech zacznie się wreszcie ta budowa.
~Freedom2024-06-20 07:19:32 z adresu IP: (45.11.xxx.xxx)
Jesteś w błędzie autostrada w nowym śladzie zwiększy przepustowość. Rozbudowa trwająca wiele lat doprowadzi do zatorów i utrudnień i zjazdy będą zakorkowane. Tranzyt z roku na rok jest coraz większy. Decyzja w starym śladzie była podjęta ze względów finansowych a nie dla dobra kierowców
~***** GDDKiA2024-06-19 21:30:12 z adresu IP: (45.11.xxx.xxx)
Dzisiaj wymiana barierek kończy się paraliżem ruchu w okolicy. Jak oni chcą przebudować np: węzeł Bielany. Tylko nowa droga rozwiąże problem. Przy obecnym ruchu 3 pasy nic nie zmienią. Janusze i tak będą jechać środkowym lub lewym 90km/h. Po dobudowie 3 pasa, zniknie zakaz wyprzedzania dla tirów i droga będzie miała taką samą przepustowość jak obecnie czyli żadną.
~Waldek2024-06-20 21:27:32 z adresu IP: (2003:ec:cf14:a100:8d1c:x:x:x)
Słusznie. Gminy Kostomłoty i Kąty Wrocławskie już zapowiadają protest. Na dodatek obie stacje benzynowe są zabytkami. A4 powinna iść nowym śladem, a z obecnej zrobić obwodnicę południową Wrocławia, tu wystarczy 2x2 jak jest obecnie.
~Hucio18822024-06-19 20:48:23 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Mam w trabie, który śladem to pojdzie, a korzystam z A4 codziennie. Mnie interesuje ile czasu wszyscy jeszcze będą tracić na dyskusje. W takim tempie, to my za 5 lat ogłosimy przetarg na projekt, nie mówiąc o rozpoczęciu budowy.
~Cali2024-06-21 10:38:57 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
I o to chodzi
~Driver2024-06-19 18:54:37 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
No cóż , żadzą nami d@bile bez wyobraźni, koncepcja 3 pasów, to na chwile obecną już jest za mało, a za 10 lat - oczywiście jak uda się wlodarzom ogarnąć do tego czasu, to 4 pasy będą nie będą przesadą. Ruszcie wreszczie tłuste d@py i zacznijcie działać !!!
~Satar2024-06-20 17:00:33 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
A4 od Katowic do Bolesławca powinna mieć cztery pasy ruchu bowiem wzrośnie mocno ruch TIRów na Ukrainę a one blokują nam przejazd. Dla TIRów powinien być jeden pas, żeby nie panoszyły się, ścigały, blokowały. Skoro likwiduje się węzły to należy poprowadzić równoległy trakt dla komunikacji między węzłami. Tak węzły są motorem napędowym dla rozwoju kraju. Niestety rzecznik GDDKiA jest źle poinformowany o przepisach. To obywatele ustalają potrzeby a nie urzędasy.
~Lix 2024-06-19 17:47:27 z adresu IP: (46.112.xxx.xxx)
Kopernik - zatrzymał Słońce ruszył ziemię. Tusk - zatrzymuje Polskę rusza Niemcy.
~Ottmachau2024-06-24 06:36:29 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Tusk wybudował Ci sieć autostrad pl i ekspresówek w Polsce, z których obecnie korzystasz, nie zapominaj. PiS przekopał Ci Mierzeję Wiślaną. Jedź, możesz podziwiać.
~Refasek2024-06-20 13:36:40 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Ty błaźnie kacapski...
~Andrzej 64 2024-06-19 18:49:14 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Dokładnie tak zajebiste
~ToM2024-06-19 16:20:29 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
4 pasy, 8 a może 10 to spowoduje, że korek przesunie w inne miejsce, gdzieś przy zjazdach z autostrady.
~cera2024-06-20 17:04:39 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
A jak jest przed miastami Niemiec - ile mają pasów i wszyscy wjeżdżają do miast. Oczywiście korki są ale te pasy przyjmuja nadmiar pojazdów.
~inzynier2024-06-19 14:20:57 z adresu IP: (94.232.xxx.xxx)
Czekam na zdecydowane ruchy Ministra , to jest magistrala kluczowa dla rozwoju Polski. Tylko wariant A4 w nowym śladzie, budowa w starym sladzie dodatkowego pasa nic mnie zmieni . Wprost przeciwnie , da nam min 3 lata masakrycznych korków spowodowanych rozbudową wiaduktów , pasów i zmian. Nowy slad mozna budowac bezkolizyjnie!! poza tym zauwazmy jak sie jezdzi po 3 pasacha obwodnicy, wszystcy jada srodkiem i wcale to nie wplywa znaczaco na szybkosc przejazdu czy drozność.
~Logik2024-06-20 10:58:27 z adresu IP: (2a00:f41:7085:d032:852c:x:x:x)
No to zapłać za ten nowy ślad i jeszcze przeprowadź wszystkie wywłaszczenia i wysiedlenia - wszyscy wiemy , że chodzi o baardzo drogie grunty blisko Wrocławia. Najbardziej istotne jest zachowanie wszystkich wyjazdów - bo o tym jakoś nie mówicie, że w tych chorych planach ponad połowę z nich chcą skasować- czyli sytuacja dla kilku gmin z cyklu - macie autostradę, ale ona jest dla innych.
~Manio 2024-06-19 11:02:51 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Po cztery pasy w jedną stronę!!!!!!! Najbardziej zatłoczona autostrada w Polsce.
~Nobody2024-06-19 10:56:00 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Co z wami jest nie tak? Pytam ludzi którzy zdecydowali wcześniej o rozbudowaniu A4 po starym śladzie, czy was Bóg opuścił?. Komisję to wy zróbcie by znaleźć troli którzy wzięli kasę za poprzednią decyzję Czy wy l zdajecie sobie sprawę co będzie się działo w mieście po rozbudowaniu po starym śladzie? Czy wy nie macie wyobraźni? Brak KU@WA słów.
~Krypa2024-06-20 17:06:45 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Horror będzie jak podejmą decyzję tworzenia trzeciego pasa zamiast budowy równoległej A4 bis. Przez okres budowy trzeciego pasa, wyburzania wiaduktów, budowy nowych - tylko TIRy będą jeździły przy wyłączeniu jednego kierunku a osobówki objazdami, bo nie pojadą razem z TIRami – będą miażdżone
~Edi2024-06-19 15:49:34 z adresu IP: (2a00:f41:70f4:da2e:5e2:x:x:x)
No chyba argumenty są oczywiste- nowy ślad = koszty, wykup gruntów, przesiedlenia, protesty okolicznych miejscowości, procedury administracyjne - no chyba że władza posunie się do tego co zrobiła w Baranowie. Więcej argumentów potrzebujesz? Kasa - przypomnę że już będzie procedura nadmiernego deficytu. Ból związany z przebudową złagodziła by nowa drogą 94 do Lubina, ale przecież ważniejsze były fundusze wyborcze i jej nie ma.
~Szymon2024-06-19 13:49:19 z adresu IP: (91.235.xxx.xxx)
A Pan ma jakieś argumenty poza "wyobrażeniami"? Czy krzyczę byle krzyczeć ale nic nie wnoszę?
~Gość2024-06-19 11:17:53 z adresu IP: (2a00:f41:70f4:da2e:5e2:x:x:x)
Ale jaki masz problem? Miasto to miasto, a autostrada to autostrada. Przecież gdkia nie będzie rozwiązywać problemów typu - brak dwupasmówki do wyjazdu Wrocław Wschód i brak dwuasmówki do wyjazdu Wrocław Zachód. A4 powinna pójść po obecnym śladzie w układzie 2x3 pasy z zachowaniem wszystkich wjazdów i wyjazdów - to jest najważniejsze dla rozwoju okolicznych gmin. Na gwałt jest potrzebne dokończenie obwodnicy aglomeracyjnej Błonie -Kąty Wr. i przebudowa dk94 Wrocław Lubin , aby zdjąć część ruchu z A4. Generalnie sprawa wygląda tak, albo budujemy tak, albo przez kolejne lata dyskutujemy o wariantach i potem kilka latek na wykupy gruntów , wywłaszczenia - takie są realia.
~sata2024-06-19 10:20:14 z adresu IP: (80.50.xxx.xxx)
Tylko wariant południowy trasy Wrocław - Legnica - Krzyżowa.
~Kazan2024-06-19 10:15:23 z adresu IP: (77.242.xxx.xxx)
Zwłaszcza kradzież majątku polski to było dla polakow
~Ania2024-06-19 10:08:59 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Znajomi przyjeżdżają do nas do Wrocławia z Katowic ale już dawno zrezygnowali z jazdy przez A4 bo strach jechać i korki i wypadki a stoi się wtedy kilka godzin na autostradzie i sika się między autami i dzieci płaczą bo brak jedzenia i picia w zimie można zamarznąć a w lecie dostać udaru. Ale kogo to obchodzi rząd jeździ samolotami a jak wyjedzie autem to zaraz ma wypadek.
~Tomek2024-06-19 10:02:55 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Tylko te komisję ciągle powołują i powołują i płacą im i płacą . Niemcy sto lat temu zbudowali ta autostradę dla kilku osobówek . A co Polaczki zrobili ? tylko przez 80 lat nawierzchnie i dalej nie mogą się zebrać w garść żeby wreszcie ta "komisja" coś ustaliła. Może błagalny Niemców żeby nam zrobili nowa autostradę i pewnie była by tańsza o połowę co ty na to nieszczęsna komisjo i polski rządzie. Chcecie rozwoju ale ludzie mają furmanka jeździć.
~Mecenas2024-06-19 14:27:14 z adresu IP: (98.253.xxx.xxx)
"Polaczki"? A ty to rusek czy niemiec?
~Ola 2024-06-19 09:52:42 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Pewnie jak zwykle się nie dogadają zawzięci włodarze każdy musi jak najwięcej na tym zarobić . A ludzie i życie ludzkie nic nie jest warte. Gospodarka też bo to co dzieje się codziennie na a4 to przechodzi ludzkie pojęcie codziennie wypadek i korki jak przemieszczać się w tym tłumie, wiem że samochody zjeżdżają do Wrocławia i tak omijają to niby drogę/autostradę. Ludzie weźcie się dogadacie bo za rok dwa tiry rozjadą wasze gminy.
~Driver2024-06-19 08:31:44 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Czyli kolejna obsuwa o x lat. S5 też już chyba obsuwa. Grudniu GDDKiA że złożą w I kw papieru o decyzję środowiskowa na S5 do Bolkowa oraz przebudowę A4 . Kończymy II kw i nic nie złożyli. Dwie najważniejsze inwestycje na Dolnym Śląsku są odsuwane na bok.
~ciekawe2024-06-19 07:57:57 z adresu IP: (46.148.xxx.xxx)
ludziom wszystko przeszkadza
~xx22024-06-19 07:36:43 z adresu IP: (195.140.xxx.xxx)
zmiana koncepcji czyli kolejne 10 lat gadania. a korki i wypadki codziennie.Beznadzieja!
~Elo 3 2 02024-06-19 09:13:26 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wypadki tam są od jeżdżenia na dupach
~pik2024-06-19 07:24:57 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
nowa dyrekcja GDDiK musi obowiązkowo wykazać przed szefem bandy 13 grudnia, że wszystko co robił PiS było w interesie Polaków a nie Niemiec.
~Feliks2024-06-19 08:49:08 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
A co z bandą ubeka z Żoliborza?Należysz do niej!!
~Maniek2024-06-18 23:33:39 z adresu IP: (109.197.xxx.xxx)
Czyli kolejne 8/10 lat obsuwy w inwestycji (pozwolenia, konsultacje , badania środowiskowe, et-cetera) tylko po to żeby udowodnić że poprzednicy nie mieli racji. Ciekawe ile istnień ludzkich będzie to kosztować bo coś się chce udowodnić. Jakoś teraz „AUTOSTRADA" istnieje i to od wielu lat . No cóż polityka i propaganda ponad wszystko.
~Nick2024-06-18 23:26:20 z adresu IP: (46.148.xxx.xxx)
Niemieckie kontrole to chwilowa zmoea na a4
~Chucky2024-06-18 20:55:08 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
A4 ma przebiegać w wariancie optymalnym dla lokalizacji nowych niemieckich montowni na dawnych polskich Ziemiach Zachodnich, obecnie wschodnich rubieżach Rzeszy Europejskiej, a nie w jakimś tam śladzie A4. Proponuję zasięgnąć informacji w niemieckim konsulacie, a nie pytać w nagłówku artykułu, bo to nie świadczy dobrze o autorze, tym bardziej, że jego pensja pochodzi z podatków pracujących Polaków.
~8 gwiazd2024-06-19 21:26:05 z adresu IP: (45.11.xxx.xxx)
Przedawkowałeś radjo z ryjem z Uralu czy co?
~Kurski2024-06-19 08:54:31 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
Jak nie podoba ci się mieszkanie na zachodzie to jedź do Moskwy, tam jest kraj mlekiem i miodem płynący A swoje fobie wylewaj w Tworkach razem z Antonim!!
~Tomasz 2024-06-18 20:52:56 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Budowa A4 w nowym śladzie i rozbudowa wschodniej obwodnicy Wrocławia to najbardziej palące tematy dla Dolnego Śląska!!!
~Andrzej 64 2024-06-18 19:23:45 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Chyba za dwieście lat te s..... nie budują tylko się mszczą to jest taka nacja ludzi
~Andrzej 64 2024-06-18 21:49:57 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Gett tumanie najpierw sprawdź ile PiS zrobił dróg ekspresowych i przywrócił szlaków kolejowych a później p..... kacapoly
~Gett2024-06-18 19:40:20 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
Halo Moskwa , Andriej 64 , nie doczytałeś przekazu dnia . Piss przez 8 lat wykopał tylko jeden rów za2 mld. Zero inwestycji. Tylko konsumpcja i zadluzenie.