Wiemy, ile będzie kosztował remont tunelu kolejowego pod Przełęczą Kowarską

AO | Utworzono: 2024-03-15 18:26 | Zmodyfikowano: 2024-03-15 18:27
Wiemy, ile będzie kosztował remont tunelu kolejowego pod Przełęczą Kowarską - fot. Piotr Słowiński / Radio Wrocław
fot. Piotr Słowiński / Radio Wrocław

Cezary Przybylski podkreślił, że możliwy jest remont tunelu pod Przełęczą Kowarską i ponowne otwarcie linii Jelenia Góra-Kowary-Kamienna Góra, okazuje się że koszty tej inwestycji nie są taką barierą:

"Ja bym nie był takim pesymistą. Eksperci oszacowali mniej więcej remont tego tunelu na 20 milionów złotych. Więc nie jest to kwota, która by paraliżowała i uniemożliwiła realizację tego przedsięwzięcia.
20 milionów złotych to także koszt remontu trasy z Jeleniej Góry do Karpacza."

Tunel pod Przełęczą Kowarską powstał w latach 1901 -1905. Ma 1027 metrów długości. Pociągi osobowe nie jeżdżą tamtędy od 1989 roku. Towarowe po kruszywo do kamieniołomu docierały przez tunel jeszcze w latach dwutysięcznych.


Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~gama2024-04-03 08:49:26 z adresu IP: (178.212.xxx.xxx)
Tak nawiasem mszczą się bezmyślne decyzje nie znających wtedy spraw rządzących jak robić zyski z odpowiednich decyzji - teraz na siłę ratuje się piękno i historię lat powojennych. Moje prywatne zdanie:" "niektórzy ludzie z czasów transformacji nigdy nie powinni rządzić i być na wysokich stanowiskach - oni zrobili tyle szkody w transporcie i komunikacji że jeszcze wiele wiele lat będziemy naprawia ich głupie decyzje. Przepraszam że tak ostro ale taka jest prawda. Pozdrawiam
~Gammawit2024-05-23 23:10:12 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Odpowiedz sobie jaki był tabor i zachwyt "nowobogackich" ktorzy nabyli blachosmrody zza Odry i zachłysnęli się samochodami odwracając się od kolei. Stonka z bonanzą paliła tyle na jedym kursie co szynobus na dniówce;)
~GAMA2024-04-03 08:38:58 z adresu IP: (178.212.xxx.xxx)
Drodzy rządzący - w Niemczech, Szwajcarii, Francji linie kolejowe o pięknych widokach na tyrsie są mocno reklamowane, użytkowane co przynosi wiele radości turystom a właścicielom satysfakcji. W Polsce trasa Kłodzko - Wałbrzych przez Jedlinę Zdrój, trasa Świdnica - Jedlina Zdrój, trasa Kamienna Góra - Jelenia Góra przez Kowary, trasa Jelenia Góra - Wleń, i inne podobne widokowo są nie gorsze od zachodnich - ba nawet sprawiają dużo więcej wrażeń widokowych. Trzeba je wyremontować i odpowiednio w Polsce i na świecie reklamować a turyści spragnieni wspaniałych przeżyć będą na pewno przyjeżdżać. Trzeba tylko CHCIEĆ ich gościć. ŻYCZĘ POWODZENIA