Otwarcie drugiego etapu Obwodnicy Dzierżoniowa
- Tym razem obyło się bez wyzwań inżynieryjnych, tak jak przy pierwszym etapie - mówi Radiu Wrocław Leszek Loch - dyrektor DSDiK:
- Ten odcinek to jest niecałe 3km. Przejazd kolejowy, który jest zsynchronizowane ze skrzyżowaniem to było wyzwanie bardziej dla informatyków. Myślę, że to będzie świetnie funkcjonowało. Nie będzie korków? bo takie obawy się pojawiają. No te bajki o korkach to mogą być na kolei, tu jest DSDiK, tu nie jest PLK.
Pierwszy etap uległ opóźnieniu m.in przez konieczność podwyższenia przebiegu linii wysokiego napięcia. - Gdy cała obwodnica będzie gotowa - przyniesie same korzyści - zaznacza Grzegorz Kosowski, Starosta Dzierżoniowski:
- Przede wszystkim rozwiązuje ruch tranzytowy od strony Świdnicy i Wrocławia w stronę Ząbkowic Śląskich. Oczywiście ruch turystyczny, łatwość dostania się do Bielawy, do Dzierżoniowa. Czekamy na ostatni trzeci, wtedy będzie w pełni widać wyraźną różnicę zwłaszcza jeśli chodzi o ruch zwłaszcza pojazdów ciężkich na terenie powiatu.
Prace formalne nad trzecim etapem już trwają. Pierwsze koparki ruszą do pracy prawdopodobnie już wiosną. Ten odcinek wyprowadzi ruch od ul. Batalionów Chłopskich w kierunku Piławy Górnej, co za tym idzie również Ząbkowic Śląskich. - Cały ruch tranzytowy przeniesie się wtedy na obwodnicę - mówi Wicemarszałek Grzegorz Macko:
- To jest ważna droga dlatego, że to jest fragment drogi wojewódzkiej, która łączy duże miasta. Jawor, Strzegom, Świdnicę, Dzierżoniów, Ząbkowice Śląskie. Bardzo duży tranzyt dlatego, że istnieje tu także m.in Strefa Ekonomiczna w Dzierżoniowie, bardzo prężnie działająca. Jednocześnie istotna droga dla mieszkańców i turystów, którzy jadą w Góry Sowie.
- Droga nie tylko odciąży Dzierżoniów, ale i otworzy nowe szanse przed Pieszycami - dodaje Dorota Konieczna-Enozel - Burmistrz Pieszyc:
- Nie ma rozwoju miejscowości, nie ma rozwoju regionu bez tego typu dróg. Dlatego też upatrujemy w tej drodze rozwój również naszej gminy. Ona troszeczkę oddziela część miejską od takiej części, którą przeznaczamy na lokowanie przemysłu. Bardzo się cieszymy z otwarcia kolejnego odcinka no i z niecierpliwością czekamy na ten trzeci.
Cała obwodnica Dzierżoniowa realizowana w trzech etapach będzie liczyć 14 kilometrów. Inwestycja pochłonie około 150 mln zł. Budowa ostatniego 3-ciego odcinka fizycznie ruszy wiosną, I ma zakończyć się w 2026r.
Kierowcom przypominamy, że w związku z otwarciem drugiego etapu, zmieniła się organizacja ruchy przy skrzyżowaniu obwodnicy z ul. Batalionów Chłopskich. Uruchomiono już sygnalizację świetlną, sprzężoną z sygnalizacją przejazdu kolejowego. Zmieniło się też pierwszeństwo przejazdu, które przebiega z ul. Batalionów Chłopskich na Obwodnicę.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.