Jest decyzja w sprawie rozbudowy A4
Po zweryfikowaniu poprawności dotychczasowych wytycznych wybrano dwa warianty skierowane do dalszego procedowania. Rekomendowany wariant zakłada rozbudowę trasy o pas awaryjny na podstawie obecnego przebiegu A4. Przewiduje on likwidację węzła Pietrzykowice i zastąpienie go pętlą Strzeganowice, ulokowaną bliżej węzła Kąty Wrocławskie. Nowy węzeł dostałby łącznik z Drogą Krajową nr 35 między Wrocławiem a Świdnicą, co pozwoliłoby na obsługę rozbudowywanej w jej sąsiedztwie strefy ekonomicznej. To jeszcze nieoficjalne informacje, jakie ustalono na piątkowej komisji, ale jej wybór pozwoli na rozpoczęcie starań o wydanie poprzedzających inwestycję pozwoleń środowiskowych.
- To nie ulega wątpliwości, że autostradę trzeba poszerzyć, bo brakuje jej rozwiązań, które są obecnie koniecznym standardem – mówi Radiu Wrocław Magdalena Szumiata z wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:
"Obecna przepustowość autostrady jest niewystarczająca. Wiemy, że jest bardzo duży ruch, bardzo dużo wypadków i kolizji. Będzie bezpieczniej, ponieważ te trzy pasy, rozłożą ten ruch, no i będzie pas awaryjny, czyli w przypadku, gdy dojdzie do kolizji, to wtedy będzie łatwiej dotrzeć służbom na miejsce."
Wybrano także wariant alternatywny, który od węzła Wrocław-Wschód do okolic Olbrachtowic pokrywa się z przebiegiem autostrady, po czym odbija na północ. Zamiast z istniejącym węzłem Kostomłoty, łączyłaby się z pętlą Nowa Wieś Kącka, którą należałoby zbudować pod Kątami Wrocławskimi. Wariant ten omija cenne przyrodniczo tereny, chronione w ramach obszaru Natura 2000, ale wymagałby wyburzenia kilku nieruchomości kolidujących z zakładanym przebiegiem.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.