Platforma Obywatelska chce poprawić funkcjonowanie kolei
- Raport został przygotowany we współpracy ze specjalistami i opracowany tak, aby usprawnić kolejnictwo, które cieszy się rosnącym zainteresowaniem mieszkańców - mówi Maciej Kruszyna z Politechniki Wrocławskiej, kierownik zespołu kolei i systemów transportu:
"Bardzo dużo ludzi chce jeździć. Widzimy, że jeśli się uruchamiają nowe linie, to nowe przystanki są takimi atraktorami, że nawet dużo ludzi nie mieści się na wspominanych parkingach Park&Ride, czy pociągi w niektórych godzinach są przepełnione."
Wśród propozycji Koalicji Obywatelskiej pojawiło się kilka rozwiązań, które miałyby upłynnić ruch na torach i ulicach, o czym mówił Michał Jaros, szef Platformy Obywatelskiej na Dolnym Śląsku:
"Przystanki, parkingi, przebudowy linii kolejowych, ale co najważniejsze - pora na tora. Potrzebujemy tego czwartego toru".
Taki mógłby zostać zbudowany między przystankami Wrocław Grabiszyn a Wrocław Główny. Michał Jaros zaproponował też wprowadzenia ustawy metropolitalnej, usprawniającej ruch na wsiach, jak i w mieście:
"Potrzebujemy inwestycji w parkingi, w nowe przystanki, jak chociażby ten w okolicach Arkad, Maślic czy Ołbina. Potrzebujemy inwestycji na tej linii nadodrzańskiej. Potrzebujemy realnie zbudować czwarty tor między Wrocław Grabiszyn a Wrocław Główny".
Raport Kolejowy nie skupia się wyłącznie na samym Wrocławiu.
- Istotna jest też kwestia aglomeracji i wprowadzania zmian w okolicznych miastach, np. w Oławie - mówił Marek Drabiński, mieszkaniec Oławy obecny na konferencji Koalicji Obywatelskiej.
"Newralgiczne miejsce w Oławie to jest przejazd kolejowo-drogowy, który krzyżuje drogę wojewódzką numer 396 z linią kolejową 132. Tworzą się tam gigantyczne korki. W kolejnym etapie będziemy walczyć o budowę wiaduktu lub tunelu w tym miejscu".
Wśród propozycji przedstawionych przez Koalicję Obywatelską znalazła się m.in. budowa wiaduktów lub tuneli na ulicach Avicenny, Bystrzyckiej czy Żernickiej. Ugrupowanie proponuje również częstsze kursowanie pociągów w godzinach szczytu oraz budowę wiaduktów na terenie aglomeracji wrocławskiej.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.