Tramwaj wodny. Za drogo, za wolno i za mało chętnych

Joanna Jaros, JD | Utworzono: 2023-08-07 08:03 | Zmodyfikowano: 2023-08-07 08:05
Tramwaj wodny. Za drogo, za wolno i za mało chętnych - fot. ilustracyjna / Radio Wrocław
fot. ilustracyjna / Radio Wrocław

- Taki tramwaj kursowałby o wiele wolniej niż normalny - mówi Radiu Wrocław Tomasz Sikora z Biura Prasowego Urzędu Miasta:

"W przypadku tramwaju wodnego musimy zacumować do przystanku, wypuścić pasażerów, wpuścić pasażerów, odcumować, odpłynąć. To trwa ok. 4 minut. W dodatku we Wrocławiu mamy śluzy. Jedno śluzowanie trwa 15 minut i nie da się tego zrobić nigdzie na świecie szybciej."

Zapotrzebowanie pasażerów na taki środek transportu wynosi od 0 do 4,5 pasażera na dobę. Tramwaj, z powodu procedury cumowania na każdym przystanku, poruszałby się po mieście z prędkością pieszego.

- Wrocław to nie Warszawa - podsumowuje Tomasz Sikora:

"W Warszawie opłaca się samo przepłynięcie z lewego na prawy brzeg, ponieważ tych mostów w Warszawie jest stosunkowo niewiele. Wrocław, jak wiemy, miasto 100 mostów, więc mostów jest całkiem sporo, a samo przepłynięcie z brzegu na brzeg szybciej wyjdzie, bo mamy Odrę dość wąską, szybciej wyjdzie, jak to przejdziemy pieszo."

Aby tramwaj wodny mógł funkcjonować we Wrocławiu, trzeba byłoby zainwestować 120 milionów złotych. Istnieje spore ryzyko, że w kursowaniu byłyby przerwy z powodu zbyt niskiego lub zbyt wysokiego poziomu wody. Poza tym produkowane standardowo statki nie mieściłyby się pod niektórymi wrocławskimi mostami.


Komentarze (6)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Me 2023-12-19 16:57:20 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
W tym mieście to nic dla mieszkańców się nie opłaca, fakt tramwaj wodny jest zamiast prosto i z dalszych cześć na węzły przesiadkowe to właśnie sluzowanien itp. Cena też nie przekonuje. Ogólnie Odra i inne cieki wodne zaniedbane są, brak kladek, z mokrego dworu aby dostać się na drugą stronę 8km trzeba a można my mała kładkę i tak plebo miejsc, a potem dziwota że takie korki.
~Nik2023-08-08 11:28:07 z adresu IP: (2a01:112f:400e:7300:b89d:x:x:x)
Tramwaj nie ma sensu z jednego podstawowego powodu - oś Odry to W-E, a większość ludzi porusza się N-S. To raz. Dwa - węzeł wodny w centrum jest mocno skomplikowany, to nie prosta jak drut Wisła w Warszawie, ot jedna nitka i tyle.
~Barka, statek śródlądowym2023-08-08 11:18:25 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Niestety miasto skupia się na centrum,a spróbujcie dojechać z Wojnowa, Strachocin, swojec do centrum w godzinach szczytu, jedynie pociąg , tramwaj móglby kursować na trasie Łany, Bartoszowice, Opatowice śluza do nabrzeże Dunikowskiego i trwało by to około 45 minut, automatycznie trapy dziób i rufa z systemem cumowania jak w Hamburgu i nie 4 minut tyko 2
~Gajowice2023-08-08 09:33:29 z adresu IP: (81.219.xxx.xxx)
Miasto nieprzychylne mieszkańcom. Brak nowoczesnej sprawnej komunikacji. Bez dróg. Archaiczne ronda np. węzeł stadion zamiast estakad. Zakazanie projektowania lewoskrętu z Krakowskiej na AWW przez jakieś tam dyrektorki. Itd.
~Gajowice2023-08-08 09:35:12 z adresu IP: (81.219.xxx.xxx)
Chodziło o węzeł lotnisko.
~Takie miasto2023-08-07 20:48:52 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
We Wrocławiu nic się nie opłaca, szczególnie jeżeli miałoby ulżyć mieszkańcom. Miasto funduje nam same utrudnienia, z buspasami włącznie.