Pomkną po szynach... tramwaje na Popowice
- To jedna z największych inwestycji w powojennym Wrocławiu - powiedział prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk:
- Prawie 4 kilometry podwójnego torowiska, kilkanaście par przystanków. No i to, co jest najważniejsze - w ciągu zaledwie kliku, czy kilkunastu minut dojedziemy z centrum miasta do dużych, wrocławskich, zachodnich osiedli.
- Pasażerowie pojadą tramwajami na Popowice już 15 maja - mówi Michał Kulicki z Wrocławskich Inwestycji:
- Jesteśmy na finiszu budowy nowej linii tramwajowej przez Popowice. Praktycznie zakończone mamy wszystkie główne roboty budowlane. Trwają jeszcze wykończeniowe prace, głównie na przystankach, na przykład z zielenią, ostatnia regulacja sieci.
Trasa tramwajowa przez Popowice to wielka inwestycja. Pozwoli nie tylko lepiej skomunikować rozbudowujące się osiedla mieszkaniowe w tej części miasta, ale również odciążyć ulicę Legnicką. Nowa linia umożliwi m.in. wykonanie remontu torowisk na ul. Legnickiej, która dziś jest maksymalnie obciążona tramwajami.
- Zamontowano 18 sztuk rozjazdów. Mamy ułożonych ponad 2 km zielonego torowiska (11200 m kwadratowych rozchodnika) - tak więc tramwaj jeździ też po zielonym dywanie m.in. na ul. Starogroblowej czy Popowickiej. W ramach zadania powstały nowe przystanki tramwajowe i autobusowe. Inne autobusowe zostały przebudowane. W sumie prace prowadzone były na 25 przystankach - dodał prezydent Jacek Sutryk.
Na nowym torowisku zostało usytuowanych 9 par przystanków tramwajowych. Nowe linie tramwajowe będą zatrzymywać się na przystankach: Wejherowska (Hala Orbita), Port Popowice, Białowieska, Park Popowicki, Wrocław Popowice (17. południk), Długa (ogrody działkowe), Wrocław Szczepin, Michalczyka i Kępa Mieszczańska. Na tej nowej trasie dwa przystanki zostały usytuowane tak, by ułatwić skomunikowanie z koleją w ramach przystanków - Wrocław Popowice (17. południk) i Wrocław Szczepin. Koszt budowy trasy to prawie 230 milionów złotych.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.