Remont tunelu na trasie Jelenia Góra-Wrocław. Zamiast pociągów będą kursować autobusy
Rozpoczyna się przebudowa tunelu kolejowego w Trzcińsku na trasie kolejowej pomiędzy Wrocławiem a Jelenią Górą. Wprowadzona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza na czas remontu. Modernizacja będzie kosztować 85 mln zł.
PKP PLK poinformowały, że prace obejmą gruntowne odnowienie ok. 300 m tunelu. Rozebrana zostanie kamienna obudowa obiektu, którą zastąpi mocniejsza i bardziej wytrzymała żelbetowa konstrukcja. Wyremontowane zostaną ściany oporowe wraz z odwodnieniem.
- Sprawne przejazdy na lata zapewni wymiana torów i sieci trakcyjnej. Głównym efektem prac - obok odnowienia i wzmocnienia konstrukcji tunelu koło Trzcińska – będzie powiększenie skrajni obiektu i zwiększenie możliwości organizacji połączeń kolejowych. Tunel umożliwi równoczesny przejazd pociągów po dwóch torach. Obecnie, ze względu na obowiązujące przepisy, taka organizacja ruchu nie jest możliwa - informuje spółka.
Tunel trzciński to trzystumetrowy obiekt z połowy XIX wieku. Obiekt, wykorzystywany w ruchu pasażerskim i towarowym m.in. do obsługi kopalni odkrywkowych, znajduje się pod wzniesieniem Góry Tunelowej na odcinku Janowice Wielkie – Wojanów, w pobliżu Trzcińska, na linii Wrocław – Jelenia Góra (linia kolejowa nr 274). Linia prowadząca m.in. przez Wałbrzych zapewnia dobre codzienne i okazjonalne podróże koleją.
Wraz z nowym rozkładem jazdy do części składów Kolei Dolnośląskich wróci wagon rowerowy. Przewoźnik zapowiada też specjalne, dodatkowe pociągi do Doliny Baryczy - w weekendy, od 29 kwietnia, będą kursować z Wrocławia do Milicza.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.