Miasto przygotowuje się do budowy tramwaju na Psie Pole

Joanna Jaros, PP | Utworzono: 2022-11-24 08:05 | Zmodyfikowano: 2022-11-24 08:05
Miasto przygotowuje się do budowy tramwaju na Psie Pole  - fot. archiwum radiowroclaw.pl
fot. archiwum radiowroclaw.pl

- Miasto ogłosiło przetarg na wyłonienie firmy, która wskaże którędy mógłby pojechać tramwaj - wyjaśnia Tomasz Sikora z Biura Prasowego Urzędu Miasta:

W związku z niewielkim odzewem w przetargu, miasto ogłosiło konsultacje rynkowe. 

Nawet jeżeli pojawi się dokumentacja, linia tramwajowa na Psie Pole prędko nie powstanie. Nie ma jej na pewno we Wrocławskim Planie Tramwajowym na najbliższych 5 lat.


Komentarze (13)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Polska Walczaca A. K. 2022-11-24 14:37:28 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Precz z karierowicze Sutrykiem ! Niech idzie ,Berlin zatapiac...
~maszynista2022-11-24 14:34:30 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Będzie, ale dla mieszkańców Psiego Pola, Tramwaj zwany Porzadaniem ha,ha,ha A Sutryk to może sobie chcieć, tramwaje na torach kolejowych ... Nie ma nic ,do koleji i torów zwłaszcza Może sobie pomarzyć, o korkowaniu torów kolejowych
~ojtam!2022-11-24 13:45:40 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Psie Pole chce dostępu do morza!
~W kampanii..2022-11-24 15:02:51 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Wyborczej Sutryk obieca nawet dostep do oceanu
~bera2022-11-24 10:43:57 z adresu IP: (213.76.xxx.xxx)
Kolej aglomeracyjną we Wrocławiu zamierzały utworzyć władze wojewódzkie. Jednak przedstawiciele miasta są wobec tych planów nieufni. Do tego stopnia, że stawiają marszałkowi ultimatum: jeżeli w ciągu dwóch lat taka kolej nie powstanie, to magistrat wprowadzi tramwaje dwusystemowe, czyli takie które pojadą po torach tramwajowych i kolejowych. Projekt jbył na liście rezerwowej w kolejce po pieniądze z UE na lata 2014-2020 – informowała „Gazeta Wrocławska”. Urząd Marszałkowski wciąż jednak nie ustalił szczegółów dotyczących harmonogramu uruchamiania kolei aglomeracyjnej. Władze województwa podkreślały w tym względzie konieczność współpracy z gminą Wrocław. Ta deklarowała, że chce współpracy, ale na konkretne decyzje daje marszałkowi dwa lata. Inaczej zacznie wdrażać w życie alternatywny projekt, czyli tramwaj dwusystemowy. Zaletą takiego pojazdu jest możliwość jazdy zarówno po torach tramwajowych, jak i kolejowych. Zwłaszcza, że ich rozstaw jest taki sam. Projekt znajdował się na liście rezerwowej wśród zadań do realizacji współfinansowanych ze środków unijnych do 2020 roku. Wrocław oszacował, że przedsięwzięcie pochłonie aż 412 mln zł, z czego 285 mln zł pokryje UE.
~Fred2022-11-24 14:33:24 z adresu IP: (217.5.xxx.xxx)
Tyle ze linia do Bad Herdberbad jest linia lokalna, podrzedna. To taka trasa jak do Trzebnicy albo z Legnicy do Jawora. Technicznie tramwaj dwusystemowy 600/3000V DC jest prosty. Wyzwaniem jest przepustowosc linii glownych po ktorych jezdza pociagi IC, KD i towarowe. Przy takim ruchu mieszanym punktualnosc tramwaju bedzie niska! Lepiej postawic na kolej tak jak np. w Dreznie.
~miki2022-11-24 13:13:21 z adresu IP: (131.228.xxx.xxx)
Jakoś nie chce mi się wierzyć że rozstaw szyn tramwajowych i kolejowych jest taki sam.... Poza tym powodzenia w dogadaniu się z PKP PLK.... może za 50 lat
~bera2022-11-24 10:49:50 z adresu IP: (213.76.xxx.xxx)
Pojedźcie do Bad Harrenbald i zobaczcie tramwaj dwusystemowy do Karlsruhe
~Kraina U.2022-11-24 09:39:32 z adresu IP: (46.77.xxx.xxx)
VAT już was załatwi poliniaki
~Gajowice2022-11-24 09:35:00 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Loża szyderców w akcji. Nigdy nie powstanie ta linia. No chyba że buspas Jagodno-Psie Pole. Czy loża słyszał o szybkim tramwaju lub kolei miejskiej? Niech gdzieś pojedzie albo dopyta. Metro nie, bo pod rzeką jeszcze nikt na świecie nie wybudował.
~Tin2022-11-24 08:29:36 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Nie wierzcie w te dyrdymaly ludzie to juz jest kampania wyborcza tramwaj na psie pole tak jak i na jagodno nie powstana! Spojrzcie tramwaj na Nowy Dwor i Popowice sama fuszerka jest celowo przedluzany by wstegi przecinac tuz przed wyborami a oni tlumacza sie jakas wojenka na wschodzie nie dajcie sie nabrac 2 kadencja Sutryka to bedzie prawdziwy rollercoaster zepsuja wszystko co bedzie do zepsucia
~Fred2022-11-24 08:09:16 z adresu IP: (2a01:598:c825:a22a:1:x:x:x)
I tu wychodzi wroclawska zasciankowosc,w Niemczech to szybka kolej jest podstawa transportu miejskiego,tramwaj/autobus to uzupelnienie. Ale wroclawskie aspiracje na Psie Pole sa inne,chociaz mamy niezla siec kolejowa w tej okolicy...
~flora2022-11-24 12:49:05 z adresu IP: (213.76.xxx.xxx)
Może Monorail to nic innego jak jednoszynowa kolej, która porusza się na jednej szynie ułożonej na specjalnych estakadach. Takie estakady zgodnie z projektem zaprezentowanym przez firmę Bombardier pojawić miałyby się m.in. na ulicach 3 Maja i Korfantego w Katowicach oraz 3 Maja i Grota-Roweckiego w Sosnowcu. Temat spotkał się z olbrzymim zainteresowaniem mieszkańców regionu, którzy przypominają, że z podobnego środka transportu korzystać można m.in. w Detroit, Chicago czy Wuppertalu. Kolej wisząca monorail w Katowicach i Sosnowcu może być jedynym sposobem na poprawę komunikacji. Na początku 2019 roku naukowcy z Politechniki Śląskiej przedstawili zrealizowany na zlecenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii projekt kolei metropolitalnej, który ma usprawnić system transportu kolejowego na Górnym Śląsku i w Zagłębiu Dąbrowskim. Wśród pomysłów budowy nowych tradycyjnych linii kolejowych i zagęszczenia siatki połączeń znalazł się też pomysł budowy monorailu, który miałby połączyć centra Katowic i Sosnowca z lotniskiem w Pyrzowicach.