Komunikacyjne zamieszanie w Czernicy. Od marca przygotowania do remontu linii kolejowej 277

jk | Utworzono: 2022-02-15 10:07 | Zmodyfikowano: 2022-02-15 10:08
Komunikacyjne zamieszanie w Czernicy. Od marca przygotowania do remontu linii kolejowej 277 - UG Czernica; objazd ma zostać poprowadzony nasypem po prawej
UG Czernica; objazd ma zostać poprowadzony nasypem po prawej
Komunikacyjne zamieszanie w Czernicy. Od marca przygotowania do remontu linii kolejowej 277 - 0

Początek prac w lipcu - zapowiada Mirosław Siemieniec z PKP PLK:

Wcześniej, bo już w marcu, pod wiaduktem w Czernicy zamknięty zostanie jednak fragment drogi wojewódzkiej 455 z Jelcza do Wrocławia, a ruch poprowadzony będzie objazdem.

Inwestycja warta 41 milionów zł. ma zakończyć się w sierpniu przyszłego roku.

 fot: Bohdan Ząbek/PKP PLK


Komentarze (6)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Bratpit2022-02-15 14:41:35 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Czekam na moment, kiedy linia przez Jelcz do Opola doczeka się parametrów, jak linia przez Oławę
~patri-ot2022-03-08 20:45:11 z adresu IP: (81.161.xxx.xxx)
"Największą rozkoszą jest rozkosz oczekiwania",
~Lira2022-02-15 13:58:37 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
A była dwutorowa do końca wojny ?
~Lira2022-02-15 14:08:34 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Przetarg zakładał modernizację linii nr 277 w standardzie 100 km/h, z pozostawieniem jednotorowego odcinka pomiędzy Wrocławiem a Czernicą Wrocławską. Tymczasem w projekcie CPK wyjazd z Wrocławia zaplanowany jest jako (co najmniej) dwutorowy, z bezkolizyjnym włączeniem w linię nr 132 oraz w standardzie co najmniej 160 km/h.
~Lira2022-02-15 14:02:00 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Linia kolejowa nr 277 – linia kolejowa łącząca Opole Groszowice ze stacją Wrocław Brochów. Przebiega przez dwa województwa: dolnośląskie i opolskie oraz przez powiaty: wrocławski, oławski, brzeski i opolski. Linia jest wykorzystywana przez pociągi towarowe i osobowe. Zaliczona do linii o znaczeniu państwowym. W czerwcu 2017 roku ogłoszono przetarg na powstanie dokumentacji projektowej do przebudowy linii, a w marcu 2018 wybrano wykonawcę, jednak w lipcu tego samego roku odstąpiono od podpisania umowy w związku z rządowymi planami budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, ponieważ pierwotna koncepcja zakładała rewitalizację linii jednotorowej do prędkości 100 km/h. W związku z ogłoszeniem planów budowy CPK PKP PLK zdecydowała o zmianie koncepcji linii nr 277 na linię dwutorową o prędkości 160 km/h
~Znowu remont...2022-02-15 13:30:21 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Trzeba tę linię rozbudować do dwóch torów, a wiadukty zbudować od podstaw, bo za chwilę będzie tu szybka kolej do CPK.