Wrócą pociągi do Karpacza i Kamiennej Góry!
Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel podpisał decyzję zezwalającą na przekazanie przez PKP PLK na rzecz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego linii kolejowych nr 308 - Pisarzowice – Jelenia Góra, 345 - Kamienna Góra – Pisarzowice oraz fragmentu linii 340 - Mysłakowice – Karpacz.
- Umożliwi to nie tylko wznowienie ruchu do Karpacza, ale też przez ponad kilometrowej długości tunel do Kamiennej Góry - mówi senator Krzysztof Mróz:
Pierwotnie samorząd województwa chciał przejąć tylko fragment umożliwiający odbudowę ruchu do Karpacza, ale kolejarze zdecydowali, że chcą oddać całą trasę z Kowarami i Kamienną Górą.
- To dobry ruch - mówi miłośnik kolei Andrzej Olszewski:
Linia kolejowa nr 308 pozostaje nieczynna od 1986 roku kiedy pojechał ostatni pociąg pasażerski z Mysłakowic do Kamiennej Góry. Po wojnie trakcję elektryczną zdemontowali z niej Rosjanie. Od tamtego czasu podupadała. Znajduje się na niej ponad kilometrowy tunel kolejowy, zbudowany między Ogorzelecem a Kowarami. Teraz ma szansę stać się ważną arterią, bo w okolicach kamiennej Góry ma przebiegać przyszła kolej wielkich prędkości, z której podróżni mogliby przez tunel pod Przełęczą Kowarską jechać w Karkonosze.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.