We Wrocławiu bez dodatkowych regulacji ruchu hulajnóg elektrycznych
Patryk Załęczny z biura prasowego wrocławskiego magistratu podkreślił, że w stolicy Dolnego Śląska, jeszcze przed wprowadzeniem nowych przepisów, udało się, po rozmowach z operatorami hulajnóg, "ograniczyć konflikty z ruchem pieszym i rowerowym".
- W czasie pandemii Covid-19 skala zjawiska została jeszcze bardziej ograniczona ze względu na wycofanie się lub ograniczenie działalności operatorów - dodał Załęczny. Według szacunków wrocławskich urzędników liczba hulajnóg elektrycznych do wypożyczenia w mieście spadła na przestrzeni ostatnich miesięcy z około 4 tys. do 1,5 tysiąca.
Zgodnie z nowymi przepisami, od czwartku, kierujący hulajnogą elektryczną musi korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów z prędkością dopuszczalną 20 km/h. W przypadku, gdy brakuje drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów, kierujący hulajnogą elektryczną może korzystać z jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością nie większą niż 30 km/h, jednak i tam nie może przekroczyć 20 km/h.
Hulajnogą elektryczną można wyjątkowo jechać chodnikiem lub drogą dla pieszych, gdy chodnik jest usytuowany wzdłuż jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 30 km/h i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.