Wrocław chce zrobić porządek z reklamami. Rozpoczyna konsultacje dot. uchwały krajobrazowej
Wrocław chce zrobić porządek z reklamami w mieście. Dlatego przygotowano projekt uchwały krajobrazowej, która ma regulować trzy kwestie: reklamy, małą architekturę i ogrodzenia. Najbardziej ograniczona będzie możliwość umieszczania reklam wielkoformatowych oraz tablic reklamowych na budynkach. Uchwała krajobrazowa reguluje także standardy jakościowe małej architektury oraz zasady ich lokalizacji w mieście. Urzędnicy chcą także zapytać o zadanie mieszkańców. Krzysztof Ziental tłumaczy jak będą przebiegały konsultacje:
- Chcemy mieć porządek w mieście - mówi Jacek Barski, dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju Miasta:
Michał Kurczewski, szef klubu PiS we wrocławskiej radzie miejskiej nie ma wątpliwości, że poprawa estetyki miasta jest ważną kwestią:
Tymczasem działacze Lewicy przygotowali swój, obywatelski projekt uchwały krajobrazowej. Chcą, aby banery reklamowe we Wrocławiu nie będą mogły być większe niż 10 metrów kwadratowych. Projekt zakazuje także umieszczania tablic reklamowych na pojazdach. O inicjatywie Lewicy mówi Marta Stożek:
Przypomnijmy, że od 2014 roku w stolicy Dolnego Śląska funkcjonuje Park Kulturowy, który uporządkował przestrzeń publiczną staromiejskiego centrum. Nowe przepisy, które będą przyjęte przez radnych będą obowiązywać na terenie całego miasta, czyli na obszarze, o powierzchni niemal 30 tys. hektarów.
Mieszkańcy będą mogli wypowiedzieć się w konsultacjach do 24 maja. Potem projektem zajmą się miejscy radni. Część zapisów wejdzie w życie po 24 czy 36 miesiącach od przyjęcia dokumentu przez Radę Miejską. To czas, który otrzymają przedsiębiorcy, zarządcy nieruchomości czy właściciele nośników reklamowych na dostosowanie się do nowych wytycznych.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.