Podpisano umowę na przebudowę ostatniego odcinka A18
Umowę na realizację tej inwestycji podpisały GDDKiA Oddział w Zielonej Górze oraz konsorcjum firm Kobylarnia S.A. (lider), Mirbud S.A. (partner), Budpol Sp. z o.o. (partner). Przebudowa 21-kilometrowego odcinka ma się zakończyć w 2023 r.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas telekonferencji prasowej podkreślił, że modernizacja drogi krajowej nr 18 była odwlekana przez lata. „Zawsze były ważniejsze inwestycje (...). My zdecydowaliśmy przed kilku laty, że nie można już dłużej odkładać tej inwestycji; nie można kierowców dłużej narażać na niebezpieczeństwo na tej drodze” - mówił Adamczyk.
Dodał, że droga krajowa nr 18 nazywana jest „najdłuższymi schodami Europy”. „Kto tamtędy jechał wie, skąd bierze się ta nazwa. Dziś wreszcie kończymy z tym smutnym krajobrazem; nowa jezdnia będzie odpowiadała najwyższym standardom jakości i bezpieczeństwa” - powiedział.
Adamczyk przypomniał, że podpisana w środę umowa jest czwartą i ostatnią na przebudowę południowej nitki drogi krajowej nr 18.
Wykonawca ostatniego odcinka trasy A18 będzie miał za zadanie przebudować południową jezdnię drogi krajowej nr 18 oraz jej otoczenie. W zakres inwestycji wchodzi rozbiórka istniejącej betonowej jezdni południowej o szerokości 9,5 m i budowa nowej betonowej nawierzchni o szerokości 11 m. Ponadto, przebudowane zostaną dwa węzły (Luboszów i Golnice), a także zbudowane pasy włączania i wyłączania do MOP Świętoszów Południe. Zadanie będzie realizowane w formule „Buduj”. Koszt inwestycji to 258,7 mln zł.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.