Hulajnogi elektryczne - wciąż bez przepisów [POSŁUCHAJ]
Katarzyna Górna-Drzewosz, PP |
Utworzono: 2020-10-02 21:45 | Zmodyfikowano: 2020-10-02 21:45
fot. archiwum radiowroclaw.pl
O tym w Wieczorze zDolnego Śląska rozmawiali:
- mecenas Dominik Banaś
- Marek Tokarewicz ze stowarzyszenia UTO Polska
- Cezary Grochowski, prezes Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej
POSŁUCHAJ:
Komentarze (5)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Leon2020-10-06 18:46:43 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Odpowiedz
A czy ta amerykańska firma płaci w Polsce podatki? czy jest u nas ubezpieczona? Zbierać ten porzucony byle gdzie złom i oddawać pod warunkiem zapłacenia kary, kosztu transportu i przechowywania oraz udowodnienie że się jest włascicielem i ma się ubezpieczenie.
zgłoś do moderacji
~Hammurabi2020-10-05 16:32:23 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Rozwiązaniem problemu hulajnog elektrycznych byłoby ustanowienie, że takie pojazdy mogą być tylko w użytku prywatnym (każda hulajnoga ma mieć swojego właściciela - żadnych wypożyczalni). Wtedy nie będzie zwyczaju porzucania pojazdu gdziekolwiek - po rozładowaniu akumulatora. Ponadto wypadki spowodowane przez kierujących hulajnogami byłyby rozpatrywane z powództwa cywilnego przez sądy. To ostudziłoby rajdowe zacięcie wszystkich użytkowników hulajnog elektrycznych.
~Tersa2020-10-04 19:19:18 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Użytkownik e-hulajnogi musi mieć kartę rowerową lub prawo jazdy , OC, kask. Hulajnoga homologację - podobnie jak rowery miejskie i rowerzyści. Teraz jeżdżą nimi daltoniści bez znajomości Kodeksu Drogowego, w stanie upojenia alkoholowego, bez karty rowerowej , prawa jazdy. Wykroczenia muszą być karane wg KD. Piesi także muszą być karani punktami i mandatami jeżeli posiadają prawo jazdy
~Tersa2020-10-04 19:18:16 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Francja robi porządek z hulajnogami elektrycznymi. Teraz czas na Polskę?
Wypadki z hulajnogami elektrycznymi to problem nie tylko Polski, ale całej Europy. Francja właśnie przygotowała oddzielny dekret, który wyrzuci te pojazdy z chodników. Każdy kto wjedzie hulajnogą między pieszych, zapłaci wysoki mandat. Czy w Polsce będzie podobnie?
Nowe przepisy trafiły już do konsultacji, ale sporo wskazuje na to, że dekret zacznie obowiązywać już we wrześniu. Podobne ograniczenie obowiązują już w Paryżu. We francuskiej stolicy od pewnego czasu osobom jeżdżącym hulajnogami elektrycznymi po chodnikach grozi kara w wysokości 135 euro.
~Tersa2020-10-04 19:16:52 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Firma Lime nie ma żadnego regulaminu w j. polskim, na stronie jest tylko USA, gdzie wyraźnie jest napisane, że wszelki spory rozstrzyga sąd w SanFrancisco. Powodzenia jeśli np. w wyniku wypadku wybuchnie ci bateria i poparzy ciało.
Gdzie można jeździć elektryczną hulajnogą we Wrocławiu? Według prawa nigdzie!
- Takim urządzeniem można się poruszać po drogach niepublicznych, ale pojazd musi spełniać określone warunki. Musi mieć odpowiednią homologację - mówi Wojciech Jabłoński z dolnośląskiej policji.
w myśl przepisów "Prawo o ruchu drogowym", osoba, która jedzie na hulajnodze jest traktowana jako osoba piesza i powinna poruszać się chodnikiem - tłumaczy Wojciech Jabłoński.
Tu jednak pojawia się problem, bo prawo prawem, ale zgodnie z regulaminem firmy Lime, poruszanie się elektryczną hulajnogą po chodniku też jest zabronione.
Zatem gdzie taką hulajnogą jeździć można? Niestety dopóki kwestie prawne nie zostaną w tym zakresie uporządkowane, jedyną odpowiedzią na to pytanie zdaje się być słowo: nigdzie.
Co na to ubezpieczyciel, kiedy użytkownik spowoduje wypadek drogowy lub kogoś zrani, uszkodzi, może okaleczy na całe życie?????? Ukarać przedstawicieli firmy zarządzającej hulajnogami i zabronić użytkowania.
Hulajnoga i skuter elektryczny są pojazdami silnikowym wolnobieżnymi, a takimi nie można się poruszać po chodniku
Zobacz także